Film recensie: Pieter Konijn

Dankzij de nieuwste computertechnieken kunnen zelfs bekende, ouderwetse verhalen nieuw leven ingeblazen krijgen. Wat dacht je bijvoorbeeld van de verhalen van Pieter Konijn, die vanaf 1902 te lezen waren. De verhalen over het ondeugende konijn werden verslonden door jong en oud, en nog steeds zijn er genoeg kinderen die de verhalen van Pieter Konijn te lezen krijgen. En vanaf nu kun je dus ook kijken naar de spannende animatiefilm/speelfilm, waarbij de wereld echt tot leven komt.

Pieter en zijn familie

In de film Pieter Konijn maak je mee hoe Pieter, zijn drie zusjes en zijn neef omgaan met de nieuwe bewoner van de boerderij, wanneer de gemene boer Verhoef dood gaat. Tja, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn in het bos! Nou ja – eigenlijk is het ook wel begrijpelijk, want meneer Verhoef besteedde ontzettend veel tijd in zijn moestuin. Dan is het helemaal niet prettig wanneer een aantal konijnen je oogst komt stelen! En dat deden ze… om er zelf van te eten, natuurlijk, maar ook om het uit te delen aan de andere bosdieren. Toch is het niet aardig, stelen van een ander… gelukkig zorgt de aardige buurvrouw Bea ervoor dat alles goed gaat. Zij is (niet al te succesvol) kunstenares en een echte dierenliefhebber.

Nieuwe buren

Na de dood van meneer Verhoef wordt de boerderij overgedragen aan zijn neef, Thomas Verhoef. De twee kenden elkaar nauwelijks, maar blijkbaar hebben ze een heel kleine familie. Hij krijgt de boerderij op precies het goede moment, aangezien het op zijn werk niet bepaald van een leien dakje gaat. Even rust in een andere omgeving is wel op zijn plek. Hoewel er van rust niet veel sprake is. De konijnen zorgen voor heel wat heibel in de tent. Gelukkig is er de knappe buurvrouw Bea die hem op wolken doet lopen. Hoe lang zal hij het volhouden in deze lastige situatie? Een felle strijd begint tussen Pieter Konijn en Thomas! Het leuke is dat de stemmen van Pieter Konijn zijn ingesproken door Bekende Nederlanders.

Kids Weekend

Wij hebben Pieter Konijn gezien tijdens het Kids Weekend bij Kinepolis. Deze keten organiseert met grote regelmaat activiteiten rond filmreleases en pakt daarbij flink uit! In ons geval lag de groene grasloper al uit, konden kinderen al een uur van te voren bezig gaan met leuke activiteiten, zoals koolrollen, kleuren, springen en schminken. Zelfs voor een passend drankje was gezorgd, dat kinderen zelf mochten tappen. Erg leuk om mee te nemen tijdens je filmbezoek, het maakt de beleving echt een stukje leuker.

Ga direct naar Pieter Konijn op BOL.com.

Recensie over Pieter Konijn

Oude stripboeken saai? Deze film bewijst het tegendeel. Pieter is in al zijn eer en glorie tot leven gewekt en beleeft spannende avonturen in het bos en op de boerderij van meneer Verhoef. Thomas Verhoef speelt zijn rol niet altijd even overtuigend, maar het complete verhaal staat als een huis en zal jong en oud vermaken. Let wel: niet alle scenes zijn even geschikt voor heel jeugdige kijkers. Ik zou ‘m inschatten voor vier jaar en ouder.

Titel: Pieter Konijn
Uitgever: Universal Pictures
Tijdsduur: 96 minuten