Film recensie: NCIS New Orleans, seizoen 3

ncis new orleans seizoen 3

De teams van NCIS blijven continu in bewegen. Soms gaat er een teamlid weg, dan komen er weer wat personages bij… dat maakt het ook wel zo leuk om naar te kijken. Op een gegeven moment heeft een serie als deze gewoon even een nieuwe dynamiek nodig. In NCIS New Orleans, seizoen 3 komt er bijvoorbeeld een nieuw teamlid bij, in de vorm van FBI-agente Tammy Gregorio. Zij krijgt een opdracht waarbij ze moet samenwerken met de NCIS-team, maar na de opdracht blijft ze toch liever plakken dan dat ze terug gaat naar haar eigen hoofdkantoor.

Persoonlijke problemen

Het bijzondere team van NCIS New Orleans krijgt het in seizoen 3 ook zwaar te verduren. Zo verschijnt de ex-vriendin van Christopher Lasalle ten tonele met een grote verrassing, wat diens relatie met Sonja Percy flink onder druk zet. De ervaren schouwarts Loretta Wade maakt zich zorgen om Danny’s toekomst en de teamleider, Dwayne Cassius ‘King’ Pride zet alles op alles om de burgemeester op zijn knieën te brengen. Tijdens de serie wordt forensisch expert Sebastian Lund geknidnapped en moet hij een seriemoordenaar helpen ontsnappen – wat zijn gevoel voor rechtvaardigheid doet wankelen. Genoeg rode draden in dit hectische en kleurrijke team vol buitenbeentjes en experts!

Misdaden

Het belangrijkste van NCIS New Orleans, seizoen 3, is natuurlijk het oplossen van de verschillende misdaden. Ook daaraan is in deze 24 afleveringen tellende serie geen gebrek. In het gevarieerde publiek van New Orleans lopen namelijk heel wat criminelen rond – er is zelfs sprake van een heuse misdaadgolf. Militairen en oud-militairen kunnen daarbij de dans niet ontspringen. Telkens wanneer zij gemoeid worden met een misdaad, is het aan het team van King Pride om de zaak tot een goed einde te brengen. En op die momenten komt de expertise van de verschillende teamleden goed van pas.

Ga direct naar NCIS New Orleans, seizoen 3 op BOL.com.

Recensie over NCIS New Orleans, seizoen 3

De misdaad staat nooit stil, maar dat komt goed in een stad waar ze nooit ophouden met feesten. Het bizarre en harde leven in New Orleans is natuurlijk doorspekt met Jazz en multiculturele aspecten. Dat alles komt goed naar buiten in deze serie. De misdaden zijn spannend en telkens weer origineel. Als afwisseling zijn er de persoonlijke ontwikkelingen van de verschillende personages in de serie. Sommige lijnen daarvan zijn een beetje cheesy en onorigineel, maar de serie weet de aandacht goed vast te houden.

Titel: NCIS New Orleans, seizoen 3
Uitgever: universal pictures
Tijdsduur: 960 minuten