Film recensie: Mamma Mia! Here we go again

Mamma Mia Here we go againKen je de film Mamma Mia! nog? Daarin maakte je kennis met een creatieve jonge vrouw die samen met haar dochter een hotel wilde openen in Griekenland. Met een heleboel problemen er omheen. Zo ontdekte dochterlief Sophie dat haar vader hen niet heeft verlaten, maar dat het iets gecompliceerder is dan dat – haar moeder had ik korte tijd drie romances en wist simpelweg niet wie de vader was. Daarnaast ontmoette Sophie de liefde van haar leven, wat natuurlijk juist weer heel positief is. In Mamma Mia! Here we go again is Sophie druk bezig met de renovatie van het hotel op het magische Griekse eiland Kalokairi en staat op het punt dit hotel te openen. Alle vrienden en familie komen, wat best bijzonder is. Sophies moeder, Donna, is namelijk een jaar geleden gestorven…

Melancholische blik

Dat betekent dat de film in twee tijdperken speelt. Aan de ene kant speelt de film in het heden, waar Sophie kampt met alle problemen uit het hotelwezen, herenigingen met de beste vriendinnen van haar moeder, haar vader, de opening van het hotel én liefdesperikelen, wanneer blijkt dat zij en haar vriendje heel andere dingen willen in het leven. Aan de andere kant kijk je mee naar de geschiedenis, naar de wilde avonturen van moeder Donna. Hoe heeft dit alles zo kunnen gebeuren? En in hoeverre lijken moeder en dochter eigenlijk op elkaar? Natuurlijk is Mamma Mia! Here we go again! doorspekt met de bekendste en soms wat minder bekende hits van Abba. Denk daarbij aan Abba-klassiekers als When I Kissed The Teacher, Fernando en Dancing Queen.

De achtergrond van Mamma Mia! Here we go gagin!

MAMMA MIA! Here We Go Again, een productie van Littlestar/Playtone, werd geproducet door Judy Craymer en Gary Goetzman, de producers van de originele film. Craymer is tevens de bedenker en producer van de musicalversie die overal ter wereld een monstersucces is gebleken. Ol Parker, schrijver van The Best Exotic Marigold Hotel, schreef en regisseerde de sequel naar een verhaal van Catherine Johnson, Richard Curtis en hemzelf. Naast hun rol als executive producers, leverden Benny Andersson en Björn Ulvaeus andermaal de muziek en songteksten voor de film. De originele castleden, prijsbeest Meryl Streep (Florence Foster Jenkins, Into The Woods), Pierce Brosnan (The World is Not Enough), Oscar®winnaar Colin Firth (The King’s Speech), Stellan Skarsgård (Good Will Hunting), Julie Walters (Harry Potter and the Deathly Hallows), Dominic Cooper (Avengers: Infinity Wars), Amanda Seyfried (Les Miserables) en Christine Baranski (The Good Wife), zijn weer van de partij en krijgen versterking van Lily James (Cinderella, Baby Driver), Oscarwinnares Cher (Moonstruck, Burlesque) en Andy Garcia (Ocean’s Eleven, The Godfather: Part III).

Ga direct naar Mamma Mia! Here we go again op BOL.com.

Recensie over Mamma mia! Here we go again

Dankzij de vele songs en de dubbele verhaallijn is Mamma Mia! Here we go again! een vlotte en vermakelijke film geworden. Zomerse eilandbeelden uit Griekenland worden gecombineerd met vlotte sonds (die niet altijd even zuiver gezongen worden, maar goed) in een relatief normale setting. Humor, romantiek en bizarre verwikkelingen maken het een interessant verhaal. De liedjes zijn goed gekozen en vertellen het verhaal wonderbaarlijk goed. Dankzij de singalong uitvoering kun je ook een deuntje meezingen, als je dat zou willen.

Titel: Mamma mia! Here we go again!
Uitgever: Universal pictures
Tijdsduur: 113 minuten