Film recensie: Life, BBC

Het leven gaat niet altijd over rozen. Maar – laten we eerlijk zijn – soms komt alle ellende tegelijk. Dat merken ook de inwoners van hetzelfde verbouwde Victoriaanse huis in Manchester. In de vier appartementen woont een kleurrijk geheel aan mensen, die ieder met hun eigen problemen kampen. Hoewel ze elkaar in het begin van de serie niet lijken te kennen, groeien ze door die problemen juist ook een beetje naar elkaar toe.

Verschillende problemen

In Live volg je een aantal compleet andere verhalen. Zo woont Hannah samen en staat op het punt om te trouwen. Ze krijgen zelfs een kindje, maar dat kind is het resultaat van een avontuurtje… hoewel de vader wel in beeld is, wordt het een lastige driehoeksverhouding. De docent Engels David kampt met het verlies van zijn vrouw, maar komt in het begin van de serie een jonge vrouw tegen met wie het klikt. Wanneer mag je over je verdriet heenstappen? De bejaarde Gail had een druk leven, voor ze trouwde. Vanaf dat moment speelt ze de huisvrouw en moet ze de kleinerende grappen van haar man ondergaan. Wanneer ze een oude schoolvriendin tegenkomt, begint haar rebelse karakter op te borrelen en wil ze koste wat kost de sleur te doorbreken. En dan… blijkt haar man een hersentumor te hebben. Tot slot is er de enthousiaste pilatesdocent Belle, die zich van iedereen afzondert. Haar leven veranderd compleet als haar nichtje noodgedwongen bij haar komt wonen.

Levensperikelen

Iedere aflevering staat een ander personage centraal, maar worden de andere mensen ook gevolgd in hun ontwikkelingen. Dat maakt het verhaal afwisselend en onderhoudend. Langzaam maar zeker krijg je zo een beter beeld van iedereen en krijgen de bewoners onderling ook een steeds hechtere band met elkaar. Door elkaars verleden en kennis te delen met anderen, helpen ze elkaar. Toch blijkt het nog lang niet zo eenvoudig om met al die veranderingen om te gaan. Het verleden is hardnekkig aanwezig, vooroordelen lang niet zo eenvoudig te doorbreken.

Ga direct naar Life op BOL.com.

Recensie over Life

Life is een onderhoudend drama over een viertal gezinnen in een flat in Manchester. Het is een bont gezelschap met eigenzinnige mensen, een kleurrijk geheel aan personages. De serie steekt goed in elkaar en laat geen hoekje van het menselijke karakter onbenut. Dat maakt de serie herkenbaar, grappig, spannend en wil je simpelweg blijven kijken.

Titel: Life
Uitgever: Just Entertainment
Tijdsduur: 6x 50 minuten