Film recensie: Buurman en buurman hebben een nieuw huis, Just Film Entertainment

Buurman en Buurman gaan al heel wat jaren mee. Ze hebben in hun tijd al heel wat spannende avonturen beleeft, huizen en apparaten verbouwd… waarbij de situatie telkens van heel simpel uitloopt tot een complete chaos. Toch weten de positieve mannen telkens weer het fijne in de situatie te ontdekken en te omarmen. Pat en Mat (want zo heten te buurmannen) gaan er voor en staan elkaar door dik en dun bij.

Buurman en buurman hebben een nieuw huis

De twee buurmannen hebben in de loop der jaren ook heel wat verschillende huizen gehad. Van kleine huisjes tot kleurrijke huizen naast elkaar, met een flinke tuin – hoe ouder de mannen worden, hoe groter en uitgebreider hun domeinen worden. In buurman en buurman hebben een huis draait het niet alleen om de huizen zelf, maar ook vooral om avonturen in de tuin.

Filmpjes kijken

Buurman en buurman hebben een huis is een verzameling grappige filmpjes van onze twee vrienden, die ze gezellig kijken op een oude filmprojector (leg dat maar eens uit aan je kinderen!). Het is dus een serie filmpjes, zoals je die kent, van telkens een paar minuten, die aan elkaar worden gepraat tijdens het wisselen van de filmrollen. Dat maakt de avonturen overzichtelijk, met een duidelijk begin en een eind. Voor jonge kinderen is dat een geweldig concept, als ze even de draad kwijt zijn pakken ze die bij het volgende filmpje wel weer op.

Avonturen

In hun huis en tuin beleven de buurmannen heel wat spannende avonturen. Zo wordt een grasmaaier na het breken van de stroomkabel omgetoverd tot een op zonne-energie aangedreven maaier (met alle problemen van dien), worden ze lastig gevallen door mollen en bijen, en nog veel meer. De klunzige kerels proberen alle problemen vol energie op te lossen, maar dat gaat niet altijd even soepel…

Ga direct naar Buurman en buurman hebben een nieuw huis op BOL.com.

Recensie over Buurman en buurman hebben een nieuw huis

Dat de filmpjes van Buurman en Buurman steeds mooier worden staat als een paal boven water. In deze film, die bestaat uit 7 korte filmpjes, stond ik soms versteld van de details in de filmpjes. De avonturen zijn grappig, maar het is wel jammer dat het losse filmpjes zijn in plaats van 1 groot verhaal. Toch is het mooi aangepakt en is de stijl en vorm van de filmpjes mooi gelijk. Een geslaagd project – en een leuke reden om met je kleine kinderen naar de bioscoop te gaan!

Titel: Buurman en buurman hebben een nieuw huis
Uitgever: Just Film
Tijdsduur: 57 minuten