Film recensie: Beck 7, Lumiere Crime Series

Beck is een rechercheur van de Noorse politie. Een typische man, die je een beetje zou kunnen omschrijven als een minder geniale Poirot. Een eigenzinnige man, die Martin Beck, die zijn meerderen geduldig laat uitpraten alvorens zijn eigen plan te trekken. Heerlijk! En ondertussen lost hij de meest uiteenlopende misdaden op, zoals je in Beck 7, het zevende seizoen van deze misdaadserie, zult ontdekken.

Verschillende delen

Wat wel prettig is aan Beck 7, is dat iedere aflevering een compleet nieuw verhaal is. Een nieuwe misdaad om op te lossen, op zijn geheel eigen en onnavolgbare wijze. Toch heeft Beck ook zijn problemen en gaat niet alles hem van een leien dakje. Dat maakt hem ook zo aandoenlijk en aimabel. Het is een koppige man, wat hem soms in de problemen brengt. Daarnaast is hij niet echt een heel vast slaper en heeft hij vaak last van zijn maag. Niet bepaald een Hercules dus, deze Beck, maar een goede speurder is hij dan weer wel!

Verschillende aspecten

Een sterk punt aan deze crimeserie is dat je niet alleen de kant van de rechercheur belicht krijgt. Dat doen namelijk al meer dan genoeg series. Een gruwelijke misdaad, de dader is onduidelijk, en de recherche gaat op onderzoek. Nee, Beck 7 gooit het over een andere boeg en belicht ook de kant van de nabestaanden van de moord. Hoe ervaren die de misdaad en welke plek nemen zij in binnen het complete verhaal?

Ga direct naar Beck, seizoen 7 op BOL.com.

Recensie over Beck 7

Beck 7 is een spannende misdaadserie, waarbij iedere aflevering al een film op zich is. 90 minuten per aflevering is heel wat! Maar dat geeft de makers ook de mogelijkheid om een goed verhaal neer te zetten, een kans die ze met beide handen aangrijpen. De serie is sfeervol verfilmd en heeft meerdere lagen, waardoor hij niet snel saai of afgezaagd overkomt. Een toppertje!

Titel: Beck7
Uitgever: Lumière crime
Tijdsduur: 360 minuten