Film recensie: Adrift, The Searchers

adrift dvdAdrift is een waargebeurd verhaal over een echt bizarre gebeurtenis. Twee zonderlinge globetrotters ontmoeten elkaar in een haven. Het meisje, Tami, is daar aan het werk om wat geld te verdienen voor haar zwerftochten. Richard meert er aan om even op krachten te komen en zijn voorraden bij te vullen. Hij reist per zeilboot de hele wereld rond, zoekend naar nieuwe avonturen. De twee raken met elkaar aan de praat en worden verliefd. Als ze de kans krijgen om een zeilboot van een ouder echtpaar naar Amerika te varen, nemen ze die kans maar wat graag aan.

Noodlot

Ergens op zee, in hun zeilbootje, slaat het noodlot toe. Ze komen in een fikse storm terecht, waarbij het schip omslaat en er flinke vernielingen plaatsvinden aan boord. Het schip is nauwelijks vaarbaar. Toch zet Tami alles op alles om weer aan land te komen. Ze kunnen geen radiocontact maken met andere boten of reddingsdiensten, Richard ligt zwaargewond aan boord… niet echt een briljante uitgangspositie. Met de laatste middelen die aan boord te vinden zijn proberen ze levend aan land te komen. En omdat de stroming naar de dichtstbijzijnde locatie tegenzit, besluiten ze een grote tocht te maken van 3000 kilometer naar Hawaii!

Dubbel verhaal

In Adrift wordt je als kijker telkens heen en weer geslingerd tussen het heden (de bootramp) en het verleden, de ontmoeting en kennismaking tussen de twee tortelduifjes. Dat levert een prettige afwisseling op, van de adrenaline-thrillersuspense van het overleven naar het lieve en romantische verhaal waarbij de twee elkaar beter leren kennen. Het contrast kan bijna niet groter zijn tussen de roze wolk waar de twee op sluimeren en de barre omstandigheden op het zeilschip. Semi-spoiler alert: de ontknoping is stiekem wel een inkoppertje.

Ga direct naar Adrift op BOL.com.

Recensie over Adrift

Fans van waargebeurde rampverhalen zullen hun vingers aflikken bij Adrift, maar er zitten ook genoeg elementen in voor de minder ervaren ramptoerist. Het verhaal is te bizar voor woorden. Gelukkig bewijzen de foto’s aan het einde van de film dat het gebaseerd is op waargebeurde evenementen. Knappe verfliming en verslechtering van Tami’s gezondheid – aan het einde van de film is ze echt vel over been!

Titel: Adrift
Uitgever: The Searchers
Tijdsduur: 96 minuten