Film recensie: 24 hours to live, The Searchers

Travis Conrad is de hoofdpersoon van de actiefilm 24 hours to live. Hij is een ex-soldaat, die zich een tijdje als huurling heeft laten inzetten in allerlei missies die het normale leger niet aan kon of wilde. Na een tijdje wilde hij er mee stoppen. Tijdens zijn laatste missie werd zijn vrouw en kind vermoord. Hoewel hij dan helemaal op tilt zou kunnen slaan en iedere missie zou aanpakken, was het voor Travis een reden om de handdoek helemaal in de ring te gooien. Nu wordt hij teruggevraagd voor een gevaarlijke missie. Er is namelijk iemand die Red Mountain, de organisatie waar Travis voor werkt, zwart wil maken. En dat moet kostte wat kost voorkomen worden.

Mislukte missie

De klikspaan zou al eerder omgelegd worden, maar dat is helemaal mislukt. Nu is het aan Travis om zijn boeltje te pakken en de man om zeep te helpen. De spion wordt echter bijgestaan door een felle agente van Interpol. Zij beschermt haar mannetje met alles wat ze in huis heeft, en dat is heel wat! Het lukt haar zelfs om de topper van Red Mountain, Travis, neer te schieten… Een korte film, zou je denken, ware het niet dat Red Mountain bezig is geweest met wat experimenten. Zo is het ze gelukt om de doden weer tot leven te wekken – al was het maar voor een korte periode. Dat doen ze ook bij Travis, zodat hij alles kan vertellen wat hij weet over de schuilplaats van de spion en zijn beschermvrouwe.

Wraak

Travis heeft echter heel andere plannen. Hij ontdekt langzaam maar zeker dat er weinig nobels schuilt achter Red Mountain, een mening die hij blijkbaar deelt met de spion die uit school wil klappen. Hij geeft zich voor de volle 200 procent om er achter te komen wat waar is en wat niet, om de dood van zijn gezin te wreken en te zorgen dat het recht zegeviert. Daarbij heeft hij maar een korte periode de tijd – na 24 uur zal hij weer overlijden. Tot die tijd ligt zijn lichaam flink overhoop. Soms faalt het simpelweg, ziet hij dingen die er niet zijn of heeft hij ondraaglijke hoofdpijn. Dat maakt zijn race tegen de klok een stuk lastiger!

Recensie over 24 hours to live

Deze actiefilm is echt een 13-in-een-dozijn films. Niet dat hij slecht is, maar het verhaal is ook weer niet gigantisch origineel. Er zitten ook genoeg ‘waarom dat nou weer?’ momentjes in, zoals de reden waarom Travis ineens met een digitale wekkerradio in zijn arm rondloopt die netjes aftelt tot het moment dat hij wederom sterft. Om maar 1 dingetje te noemen. Er zit wel een mooi tempo in deze film, die ruim anderhalf uur duurt – precies lang genoeg!

Score: 6

24 hours to live, The Searchers

Tijdsduur: 93 minuten, actie.