Game review: Fifa 21

Deze Fifa-editie is geweldig! Ik ben sowieso fan van Fifa, maar deze is leuker dan zijn voorgangers. Heel veel mensen spelen het spel, dus er zijn veel mensen met een mening. Die laten ze vaak horen en daar doet EA (de maker van Fifa) wat mee. Dit seizoen zijn de spelers iets realistischer. Dat betekent dat de bewegingen die ze maken echter lijken. Het is makkelijker om met iemand uit te spelen zonder trucjes te doen. Voor trucjes heb je meestal R3 (de rechter joystick) nodig. Voor het uitspelen waar ik het over heb is L3, de linker joystick, nodig. Speler met een hoge ‘Dribbeling-rating’ hebben dat vooral. Daaronder de eigenschap ‘Reacties’ zijn veel realistischer. Als je naar links gaat, ga je sneller naar links dan in voorgaande edities.

Fifa Ultimate Team

Dit seizoen is er niet veel verandert in het hoofddeel van Fifa, FUT, oftewel Fifa Ultimate Team. Weet je niet wat al deze termen betekenen? Check dan even de review van Fifa 20, daar leg ik het uitgebreider uit. Het spel lijkt namelijk redelijk op de 20e editie. Er zijn wel een aantal dingen verandert in FUT. Het menu heeft de grootste verandering ondergaan. Het ziet er heel anders uit en als je het mij vraag ook een stuk handiger. Als je de L3 omlaag houdt gaat het scherm naar je selectie. Als je L3 omhoog houdt gaat het naar je stadion. Dat is ook een nieuw ding. Je kunt je stadion enorm veel aanpassen. Niet dat dat heel veel nut heeft, maar het is gewoon leuk om het naar je eigen smaak te maken. Natuurlijk kun je ook tenues en je badge veranderen. Dat kon in de vorige game ook al.

Ander meningen

Veel mensen vinden dat in deze editie van Fifa te weinig veranderingen zitten. Ze vinden het zonde van je geld. Als je het vergelijkt met Fifa 20 is Fifa 21 ook weinig veranderd en de grootste veranderingen die gemaakt zijn, zitten in FUT. Als je dat niet speelt, is er ook niet zo veel aan, maar dat is mijn mening. FUT is wel veranderd en hoe de game speelt ook, maar voor de rest heb je niet echt het idee dat het spel veranderd is. Je koopt gewoon een nieuwe en recente editie. Sommige mensen zijn dus van mening dat het geldverspilling is, sommige vinden het geweldig. Het ligt eraan of je FUT speelt. Anders heb je aan een van de vorige versies ook een leuke game.

Bekijk hier hoe je Fifa 21 speelt

Moet je Fifa 21 kopen?

Het is natuurlijk altijd je eigen keuze, maar ik raad het spel zeker aan. Er zijn een aantal leuke nieuwe spelers bij gekomen, en dan praat ik natuurlijk over de Icons in FUT. Ook zijn er goede transfers gemaakt in het echt en die zijn uiteraard doorgevoerd naar Fifa. Die heten Ones To Watch. Ook nieuw talent is in Fifa gebracht, met als een van de beteren Ansu Fati. Ik vind met deze nieuwe spelers en hun clubs dat het weer verfrissend is. Het is een leuk spel en als iemand aan mij zou vragen of hij het moet kopen dan zou ik ‘ja’ zeggen.

Recensie over Fifa 21

Ik vind dat deze editie vergeleken met de vorige de beste is. Fifa 21 is veel realistischer en er zitten leuke veranderingen in. Vooral dat van het startscherm in FUT is efficiënter. Je kunt ander spelers diepsturen en zo maakt het het makkelijker om te scoren. Ook schoten gaan vaker het goal in. Verdedigen is wel moeilijker geworden maar dat heeft als voordeel dat je zelf ook makkelijker scoort. Fifa is en blijft leuk en ik raad zeker aan om Fifa te kopen. Het maakt niet uit of je Fifa 21 koop of een vorige editie, het blijft fantastisch.

Info

Fifa 21, Electronic Arts
Playstation 4, sport.
Prijs: 57.99 euro.

Geschreven door Tim

Tim is 15 jaar oud en zit in VWO 4. Hij houdt van sporten, tekenen en taal. Logisch dat lezen en schrijven ook daarbinnen past. Natuurlijk is Tim ook een gamer – maar niet de hele dag. Er moet immers ook genoeg tijd zijn om te eten en koffie te drinken! Het liefst zelfgemaakte, van vers gemalen bonen.