Film recensie: Fantasy Island

Fantasieën heeft iedereen. De een droomt van een groot huis en een goede baan, de ander van de liefde van zijn of haar leven. Anderen leven voor wraak op die ene persoon die zijn leven op de middelbare school onmogelijk heeft gemaakt, of om zijn veel te vroeg overleden vader nog eens te zien. Dat is het in ieder geval waar het om draait in de film Blumhouse’s Fantasy Island, waar dromen werkelijkheid worden.

Aankomst op Fantasy Island

Wanneer onze hoofdpersonen arriveren op het eiland, is de ontvangst warm en een beetje vreemd. De medewerkers van Fantasy Island zien er niet bepaald uitnodigend uit, op de eigenaar, mr. Rourke (Michael Pena) na. De vier gasten krijgen echter te horen dat ze op hun wenken bediend zullen worden voor het werkelijkheid worden van hun dromen en wensen. Voor hun aankomst hebben ze namelijk een formulier ingevuld waarop ze wat over zichzelf vertellen. Het eiland, aldus mr. Rourke, zal nu bepalen wat de diepste verlangens zijn van onze hooggeerde gasten.

Horrorscenario

Al snel blijkt het niet helemaal te gaan zoals de vijf gasten hoopten. De fantasieën komen er wel, maar tegen welke prijs? Wat is echt en wat is fantasie? Is het raar om iemand te zien die eigenlijk dood is, of een moment van vijf jaar geleden opnieuw te beleven alsof het je eerste keer is? Om je overleden vader weer in de ogen te kijken, de dag voor hij overleed? Toch is dat aan de hand. Een magische bron op het eiland zorgt ervoor dat iedere fantasie werkelijkheid wordt… maar die bron heeft ook een eigen willetje en brengt die fantasie tot het uiterste. Dat zorgt voor spannende situaties. Gelukkig is er hulp uit onverwachte hoek, die de gasten wakker schudden voor het echt te laat is. Ze zitten dan echter al in een penibele situatie. Kunnen ze nog ontspannen van dit tropische eiland, voor er allemaal aan onderdoor gaan?

Ga direct naar Fantasy Island op BOL.com.

Recensie over Fantasy Island

Fantasy Island is een spannende horror/thrillerfilm met de nodige gore beelden en bloedvergieten. De film moet het vooral hebben van een aantal schrikmomenten en de nodige suspense-momenten. De omgeving is geweldig en eerlijk gezegd had ik de ontknoping niet zien aankomen. Doordat er vaak tussen de personages wordt gewisseld, zit er de nodige vaart in de film. Bepaalde elementen zijn wat vergezocht of verlopen een tikje inconsequent, maar dat doet weinig af aan de spanning. Een goede film voor een avond tegen elkaar kruipen op de bank en handen knijpen tijdens de spannende momenten!

Titel: Fantasy Island
Uitgever: Sony Pictures Home Entertainment
Tijdsduur: 110 minuten