Boek recensie: De Engste Serie Ooit 3: De Horrorhoeve, Tjerk Noordraven

engste serie ooit 3 de horrorhoeve

De Engste Serie Ooit bestaat inmiddels uit drie delen. Nadat je kennis kon maken met Nera en haar bovennatuurlijke vrienden Eus, Prins Toet, Dragos en de hellehond in Het Nieuwe Spookhuis, kon je in het tweede deel, De Transsylvanie Express, lezen hoe Dragos op zoek ging naar zijn echten achtergrond. Hij trok naar Transsylvanie, het land waar alle vampiers vandaan komen. Daar ontdekte hij dat de mensen én de vampiers onderdrukt worden door niemand minder dan Graaf Dracula. Vooral de manier waarop Dragos een vampier moest worden en de taken die hij moet uitvoeren zint hem helemaal niet. Hoewel hij in zijn eentje naar zijn achtergrond op zoek ging, reisden zijn vrienden hem al snel achterna. En gelukkig maar, want Dragos kan alle hulp gebruiken! Zelfs het verzet in Transsylvanië kan het namelijk niet opnemen tegen de strenge en gemene streken van Graaf Dracula.

Bloederige strijd

Het spreekt voor zich dat De Engste Serie Ooit 3: De Horrorhoeve zeker een bloederig verhaal is. Brekende botten, mensenbloed in flessen: De Horrorhoeve is terecht in De Engste Serie Ooit terechtgekomen! Daarnaast zitten er ook heel wat spannende momenten in voor de andere helden in dit boek, die zo hun eigen krachten en vaardigheden hebben. Het is zeker dat onze vrienden een geweldig team vormen en hopelijk onafscheidelijk blijven. Want als je (met wat hulp van het Verzet) in opstand kunt komen tegen de grote Graaf Dracula en zijn leger aan vampiers, dan ben je wel het baasje!

De Horrorhoeve

Er is wel een opmerkelijk feitje aan De Engste Serie 3: De Horrorhoeve is namelijk een oud huis waar Nera en Eus in terechtkomen tijdens hun dwaaltochten door de bossen van Transsylvanië, maar die speelt eigenlijk maar een relatief kleine rol in het verhaal over De Horrorhoeve. Een mooi en spannend plaatje levert het overigens wel op, daar op de kaft! Een mooie setting voor een gruwelijk spannend verhaal.

Recensie over De Engste Serie Ooit 3: De Horrorhoeve

De Horrorhoeve is een spannend verhaal, het derde deel uit De Engste Serie Ooit. In dit deel maken onze vrienden het wel heel bont, als ze besluiten de strijd aan te gaan met niemand minder dan Graaf Dracula. Dat betekent veel bloed, felle strijden en spannende momenten. Er zitten een paar heel spannende stukken in het boek, geweldig hoe Tjerk het voor elkaar heeft gekregen om onze jonge helden zo’n avontuur te laten beleven!

Door: CooleSuggesties Score: De Engste Serie Ooit 3: De Horrorhoeve krijgt 9 van de 10 punten.

De Engste Serie Ooit 3: De Horrorhoeve, Tjerk Noordraven
Moon uitgevers, 192 pagina’s, hardcover.