Gadget review: Ekster Parliament 3.0

Ben jij op zoek naar een compacte, cool uitziende portemonnee die net wat extra’s heeft? Grote kans dat je na het lezen van deze review weinig meer te wensen overhoudt! De Elster Parliament portemonnee heeft namelijk zo’n beetje alles dat je kunt bedenken als je binnen dit segment op zoek gaat! Hij is niet alleen heel klein en compact, maar is ook uitgevoerd met RFID blocking, waardoor alle pasjes veilig zijn… en je kunt kiezen voor een optionele bluetooth tracker card, zodat je nooit meer hoeft te zoeken naar je portemonnee!

Klein en compact

De Eksters Parliament is bovenal een heel kleine en compacte portemonee. Ideaal voor mannen, aangezien we in de regel weinig ruimte hebben voor accessoires. Het is een vouwbaar ontwerp, waarbij je de ruimte hebt om negen pasjes mee te nemen (volgens de website zou je er 12 in kunnen stoppen, maar ze adviseren zelf 9 pasjes), maar ook wat papiergeld. Dat kun je namelijk bewaren achter de brede elastieken band, met het kekke Ekster logo. Ze zijn gemaakt van chique uitziend leer, dat je kunt verkrijgen in verschillende kleurtinten. Ons exemplaar is klassiek bruin, mocht je geïnteresseerd zijn.

Hoewel er een aantal sleuven zijn waar je pasjes in kunt bewaren, is er een uniek systeem waarmee je de pasjes kunt laten uitschuiven. Zo heb je makkelijk toegang tot maximaal zes pasjes, met één enkele druk op de knop. Een erg praktisch systeem, waarbij je alle pasjes in zicht hebt na een druk op de knop. Zowel ingeschoven als uitgeschoven zitten de pasjes stevig vast, zodat ze niet kunnen vallen. Bovendien zijn deze pasjes stevig ingepakt in een RFID-blokkerende metalen behuizing, zodat je ze niet per ongeluk kunt buigen, wanneer je ze in je broekzak bewaart.

Bluetooth accessoire

Maar wacht… er is meer. Je kunt de Ekster Parliament portemonee nog slimmer maken met een unieke tracker card, die gebruik maakt van de Chipolo Bluetooth tracking techniek. Hij kost 49 euro wanneer je hem los koopt, maar slechts 29 euro wanneer je hem tegelijk met je portemonnee aanschaft. En dan is hij iedere euro dubbel en dwars waard. De Ekster tracking card is ongeveer zo groot als een creditcard, maar twee keer zo dik. Hierin zit een bluetooth zender die Bluetooth 4.0 gebruikt en een bereik heeft van ongeveer 100 meter. Aan de buitenkant van de Parliement portemonnee zit een vakje waar je de tracker perfect in kunt schuiven. Wanneer je de tracker hebt opgeladen middels de ingebouwde zonnepaneeltjes, kun je twee tot drie maanden vooruit om je portemonnee te vinden wanneer je hem kwijt bent. Daarnaast gebruikt het systeem het algemene locatiesysteem, waarbij iedereen met een vergelijkbare tracker het signaal van jouw tracker oppikt en doorgeeft aan de Chipotle server. Jij kunt dus altijd zien waar jouw tracker is! Met de ronde knop op de tracker kun je jouw smartphone laten overgaan. De functie werkt twee kanten op! En uiteraard werkt de Chipotle app met Google Assistent, Siri en Alexa, zodat je met je stem kunt aangeven dat je jouw portemonnee wil laten rinkelen.

Recensie over Ekster Parliament 3.0 portemonnee

De Ekster Parliament portemonnee is een werkelijk slimme portemonnee die lekker comact is en een aantal slimme snufjes in petto heeft. Zo beschermt de kaarthouder je pasjes tegen RFID-signalen, zodat draadloze gegevens niet kunnen worden opgepikt of uitgelezen. Daarnaast is het uitschuifsysteem praktisch om alle pasjes als een waaier uit te schuiven. Het geeft je met één druk op de knop een mooi overzicht. En als je toch aan het shoppen bent: koop dan ook zeker de Chipotle tracker. Daarmee voeg je nog een extra slimme laag toe aan je financiële sector! Het is een heerlijk compacte portemonnee, waar je al je pasjes in kwijt kunt.

Ekster Parliament portemonnee, Ekster
Meer weten?
Prijs: 74 euro.