logo-liggend-wit-donkerblauw-kleinMenu

Zakendoen in Duitsland met Duits personeel?

Wanneer de Nederlandse markt je niet veel uitdaging meer biedt, is het tijd om de stap naar het buitenland te maken. Duitsland is een voor de hand liggende keuze omdat dit land naast Nederland ligt, een vergelijkbare cultuur heeft en omdat Duitsland tientallen miljoenen inwoners heeft. Er liggen dus volop kansen, aan jou om ze te grijpen. Een nieuwe markt betreden is echter niet eenvoudig. Je moet weten wat je doet en je moet weten hoe je dit doet. Zorg er daarom voor dat je met een goed team aan dit avontuur begint. We laten je zien waar je moet beginnen.

Je producten ook in Duitsland verkopen?

Heb je een product ontwikkeld dat in Nederland heel populair is, dan is de kans groot dat hier ook in Duitsland vraag naar is. Nederland en Duitsland lijken op elkaar, maar vergis je niet: beide landen zijn niet hetzelfde. Om Duitsland en de Duitsers voor je te winnen, moet je daarom een gedegen strategie ontwikkelen en toepassen. Een van de cruciale elementen is dat je Duitstalig personeel inzet om de nieuwe markt te veroveren. Zorg daarom dat je een sales manager Duitsland aanstelt die dit project in goede banen kan leiden. Iemand die je nieuwe doelgroep in hun moedertaal aanspreekt, bereikt vele malen meer dan iemand die denkt dat je er met Engels ook wel komt. Duitsers willen in hun eigen taal aangesproken worden en bovendien bereik je met de Duitse taal ook veel meer mensen. Kijk daarom hoeveel Duitssprekende krachten je nodig hebt om je project tot een succes te maken.

Waar vind je goed, Duits sprekend personeel?

Het lijkt misschien makkelijk, maar in de praktijk is het dit echter niet altijd: Duits sprekend personeel vinden. In Nederland wonen heel veel Duitsers, maar dat maakt ze niet automatisch geschikt om jouw bedrijf uit te breiden naar Duitsland. Je kunt zelf op zoek gaan naar geschikte kandidaten, maar dit is erg tijdrovend en als je weinig ervaring hebt, is het een lastige opgave. Je kunt daarom beter een tussenpartij inschakelen voor de werving en selectie Duitsland. Een wervingskantoor heeft niet alleen de connecties en het netwerk, maar ook de ervaring die nodig is om de beste krachten te vinden. Een specialist weet precies waar iemand aan moet voldoen om de expansie van jouw bedrijf in goede banen te leiden. Neem daarom eens contact op met een wervingskantoor om te zien hoe ze jouw bedrijf naar een hoger plan kunnen tillen.

Een goede basis is het halve werk

Als je een nieuwe markt wilt veroveren, is het belangrijk om je doelgroep zo goed mogelijk te kennen. Weet daarom wie je wilt bereiken, welke kanalen je hiervoor moet gebruiken en welke mensen je moet inzetten om dit doel te verwezenlijken. We raden je aan om een goed wervingskantoor in de arm te nemen, maar om ook een keer met een marketingbureau te praten. Zo kun je met de juiste mensen aan een gedegen strategie werken die je hopelijk veel zal opleveren.

Geschreven door Gastblogger

Dit artikel is niet door ons gecontroleerd op juistheid van informatie. Ook zijn we niet verantwoordelijk voor de websites waar dit artikel naar linkt.
Lees onze disclaimer voor meer informatie.