Food review: Drop ijs van Venco en Red Band

De zon begint steeds meer te stralen, de temperatuur loopt langzaam op… Het ijsjesseizoen weer begonnen! Wij mochten onze tanden zetten in twee heel speciale ijsjes. De populairste snoepjes van Venco en Red Band zijn namelijk niet langer alleen in een zakje, maar ook op een stokje verkrijgbaar. In de vriesvakken vind je binnenkort de Red Band Dropfruit Duo’s-ijsjes en het Venco Schoolkrijt-ijsje. En ze hebben een duidelijke instructie: bijten en niet likken!

Red Band Drop-Fruit duo ijs

De Dropfruit duo heeft dit jaar zijn jubileum: precies 20 jaar geleden kwam het snoepje op de markt. Het is een bijzondere combinatie tussen drop en een fruitige winegum, die op verschillende manieren elkaar aanvullen qua smaak en structuur. Leuk feitje: de dropfruit duo is op dit moment het best verkochte Red Band snoepje! En dat laat zich natuurlijk geweldig goed combineren in een ijsje. De Red Band Dropfruit Duo ijsjes combineren de frisse smaak van sinaasappel, ananas of aardbei met een dun droplaagje. Wanneer je er op bijt, wordt de fruitige smaak van het volle waterijs gecombineerd met een heerlijk frisse smaak van drop, waarbij de smaak van zoethout de boventoon voert. Je begint overigens met de combinatie van drop en waterijs en eindigt met het waterijs. Zo wordt de dropsmaak op een fijne manier geneutraliseerd.

Venco Schoolkrijt ijs

Ook het bekende Schoolkrijtje van Venco heeft een upgrade gekregen naar het vriesvak. Deze dropjes zijn een bijzondere ervaring in het snoepschap, maar nog specialer in de bevroren variant. De Venco Schoolkrijt-ijsjes hebben een romige buitenkant met een frisse smaak van pepermunt, vanille en anijs. Binnen in het ijsje vind je de kern van drop-ijs, waarbij de frisse smaak even de boventoon voert. Ook hier loopt de drop niet helemaal door tot onderaan, waardoor je neutraal eindigt. Een heel slim doordacht concept!

Bijten, niet likken

Het is een bijzondere instructie: bijten, niet likken. Voor mensen met gevoelige tanden is het dan ook uitkijken geblazen. Maar toch zorgt het zonder enige twijfel voor de optimale smaakervaring. Wanneer je bijt, komen alle smaken en aroma’s het beste tot hun recht en combineren ze tot een bijzondere en verfrissende ervaring. Zo krijg je de echte Dropfruit Duo’s- of Schoolkrijt-ervaring. Alleen dan verkwikkend koel.

Waar koop je de Venco en Red Band ijsjes?

Red Band Dropfruit Duo’s-ijsjes en Venco Schoolkrijt-ijsjes zijn uitsluitend verkrijgbaar bij Albert Heijn. De verkoopadviesprijs is € 2,79 per verpakking van tien Red Band-ijsjes (30 ml per stuk) en per verpakking van acht Venco-ijsjes (40 ml per stuk).

Op zoek naar coole items voor in de keuken?
Amazon.nl | BOL.com | Blokker | Mediamarkt