Film recensie: Dracula, Just Film Entertainment

Sommige verhalen blijven tot de verbeelding spreken. Het is dan lastig om te bepalen wat je met die basis doet. Blijf je dicht bij de bron en vertel het datzelfde verhaal keer op keer, zo nauwkeurig mogelijk? Of bewandel je een nieuw pad, met dat klassieke verhaal als basis? Dat laatste is wat BBC One doet met Bram Stoker’s Dracula. Naar goed Brits gebruik giet het zijn eigen sausje over het verhaal en mixt Sherlock Holmes met Dracula. Dat levert een bijzondere serie op, met zo nu en dan een absurde situatie, een vleug oer-Britse droge humor en een eigenzinnige rolverdeling. Ga er maar voor zitten: deze serie bevat 3x 90 minuten aan spanning die je bloed sneller doet stromen!

Goede hertaling

Deze serie over de bloeddorstige Dracula bevat alles wat een duistere en grimmige serie moet bevatten. Sfeervolle beelden van oude gebouwen, duistere kastelen, een angstige bevolking, huilende baby’s en heel veel vleermuizen. Angst sluimert door de hele serie en straalt ook zonder meer uit naar jouw woonkamer zodra je deze serie aanzet. Bloederige scènes, de wil om te blijven leven (van zowel Dracula als van zijn slachtoffers) en een spannende zoektocht om deze oude demoon te vernietigen. Bekijk hieronder de trailer van Dracula en oordeel zelf:

Heden en verleden

Wat heel slim is gedaan, is het neerzetten van een tweeluik vanuit het verleden naar het heden. In beide situaties krijg je te maken met Dracula en de horrorverhalen die over hem de rondte doen. Wat is er van waar? In het verleden is het een non, zuster Agatha, die de zaak onderzoekt, nadat een man uit het kasteel van Dracula heeft weten te ontsnappen. In het heden is het de advocaat Harper die het kasteel van Dracula wordt ingelokt. Hij krijgt te maken met een oude man, wiens leven op een einde loopt. Met mysterieuze gesprekken lijken puzzelstukken op hun plek te vallen, maar of dat je van het resultaat zult genieten? Dat is maar de vraag.

Ga direct naar Dracula op BOL.com.

Recensie over Dracula

Dracula is een geweldige nieuwe vertelling van een alom bekend en oud verhaal. Het laat het verleden zien, maar ook het heden in een briljante vertelling vol horror, geweld, bloed… en een flinke zweem sarcastische, droge humor. Af en toe kippenvel, af en toe een brede glimlach. De sfeer is briljant neergezet, de acteurs spelen hun rollen vol overgave. Toegegeven, je moet van het bloederige horrorelement houden, maar afgezien daarvan is het echt een serie waar iedereen graag zijn tanden in zal zetten – sorry voor deze woordspeling.

Titel: Dracula
Uitgever: Just Film Entertainment
Tijdsduur: 90 minuten