logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Dove Men+Care zet vaders in het zonnetje


Snotneuzen afvegen, leren zwemmen, midden in de nacht te hulp schieten en ontelbare keren tegen een schommel duwen. Je hebt vaders in alle soorten en maten, maar één ding hebben ze gemeen: als het om de zorg voor hun kinderen gaat, is niks ze te gek. Spijtig genoeg krijgt de verzorgende kant van mannen vaak weinig waardering in de media. Met Vaderdag in het verschiet vindt Dove Men+Care daarom dat we deze vaders wel wat meer in de schijnwerpers mogen zetten en introduceert de korte film ‘Calls for Dad’. 

dove men+care

Vaders in de schijnwerpers
Vaders geven het goede voorbeeld en zijn redders in nood. Daarom geven we ze op Vaderdag een extra knuffel. Of een boormachine. Maar wat we minder vaak zien, zijn vaders’ zorgzame kanten. Terwijl moderne vaders die nu juist in overvloed hebben. Ze zijn onmisbaar bij de zorg voor hun kinderen. En deze vaders verdienen best een beetje extra aandacht. In het ontroerende filmpje ‘Calls for Dad’ komen allerlei herkenbare momenten die kinderen -groot en klein- met hun vaders delen voorbij. En vraagt Dove Men+Care zich af: is het geen tijd om de zorgzame kant van vaders wat meer in het zonnetje te zetten?

Een vertekend beeld
Aanleiding hiervoor is een door Dove Men+Care uitgevoerd Amerikaans onderzoek1 waaruit blijkt dat mannen zich helemaal niet meer herkennen in de manier waarop zij door de media als vader worden neergezet: stuntelig, incompetent, en vaak zonder hechte band met hun gezin. Onzin, vinden ze dat. Ruim driekwart van de vaders voelt zich juist enorm verantwoordelijk voor het emotionele welzijn van hun kinderen. Ruim de helft voelt zich verantwoordelijk voor de dagelijkse behoeften van hun kroost en zorgt er altijd voor dat ze goed in hun vel zitten.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=7Jpb2_YdxYM&feature=youtu.be]

De zorgzame kant
Toch ziet maar 20% van de vaders dat in de media terug. “Dove Men+Care zet echte mannen al heel lang in het zonnetje en weet dat moderne kerels de zorg voor hun kinderen vaak het allerbelangrijkst vinden”, zegt Rob Candelino, vicepresident marketing van Unilever Huidverzorging. “Jammer genoeg komt die verzorgende kant van mannen niet terug in het beeld dat de media, ook in advertenties, van hen schetsen. In de film ‘Calls for Dad’ zetten we enkele van die zorgzame momenten juist in het daglicht.”

Een tegengeluid
In de film zijn 27 authentieke vader-kind momenten te zien die we allemaal herkennen. Papa’s geven zindelijkheidstraining, borstelen haren en troosten hun kleintje na een enge droom. Ze zijn er op de bruiloft van hun dochter of proberen gebroken harten te lijmen. Gewoon, zoals echte vaders dat doen. Om te laten zien hoe ze echt zijn, nodigt Dove Men+Care vaders en hun gezinnen uit om #RealDadMoments via @DoveMenCare te posten op Facebook, Twitter en Instagram zodat op Vaderdag ook de zorgzame kant van vaders de aandacht krijgt die ze verdient.

Over Dove Men+Care
Het in 2010 gelanceerde Dove Men+Care is de eerste productlijn die Dove speciaal heeft ontwikkeld voor de mannenhuid. De Dove Men+Care portfolio bestaat uit bodywashes en deodorants. De bodywashes bevatten de innovatieve MICROMOISTURE technologie dat uitdroging van de huid voorkomt en de deodorants beschermen de huid tegen irritatie met de ¼ hydraterende crème van Dove. Dove Men+Care is verkrijgbaar bij drogisterijen en supermarkten.

Help mee om vaders in het zonnetje te zetten! Ga naar de Dove Facebook pagina of volg Dove op Twitter en tweet mee via #RealDadMoments en @DoveMenCare.

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.