Boek recensie: De tattooverzamelaar, Alison Belsham

De tattooverzamelaarHet zal je niet verbazen dat De Tattooverzamelaar je meeneemt naar de wereld van tatoeages. Daar ontkom je niet aan. Ook weet je eigenlijk al wat er aan de hand is. Er loopt een mafkees rond die het voorzien heeft op bijzondere tatoeages. De moordenaar doodt mensen om vervolgens met chirurgische precisie mensen te ontdoen van tatoeages. Hoe vreemd is dat?

Nieuwe gasten

Het verhaal komt in een stroomversnelling als de rechercheur die deze zaak toebedeeld krijgt pas zijn promotie heeft gekregen, waardoor hij zowel relatief onervaren is, maar ook genoeg heeft om zichzelf te bewijzen. Jammer genoeg krijgt hij niet van iedereen evenveel medewerking… Toch heeft die verse blik ook zijn voordelen. De onbevangen houding van de religieuze rechercheur Francis zorgt soms ook voor wat medewerking. Een verfrissende hoofdpersoon!

Wereld van tatoeages

De Tattoo verzamelaar is een spannend boek, dat je meeneemt naar de wereld van tatoeages, duikt er nog wat dieper in nadat het eerste slachtoffer wordt gevonden door de bijzondere tattoo artist Marni, die een hekel heeft aan de politie. Maar ze heeft nog minder op met moordenaars, en helemaal als ze dat doen vanwege haar ding, tatoeages… na wat strubbelingen besluit ze dan toch om medewerking te verlenen aan rechercheur Francis en zijn collega Rory.

Recensie over De Tattooverzamelaar

De Tattooverzamelaar is een spannend boek met een enorme vaart. Niet alle passages zijn even origineel, zoals de manier waarop je soms door het oog van de moordenaar kijkt in een cursief gebruikte tekst. De kijk in de wereld van inktkunstenaars is al een coole insteek, de moorden zijn heel plastisch omschreven en de dynamiek tussen de personages is erg goed uitgewerkt. Een thriller om van de smullen!

De Tattooverzamelaar,
The House of Books, 336 pagina’s, paperback.
Vanaf: 16 jaar. ISBN: 9789044353884. Prijs: 21.99 euro.