Swing mee met De Leukste Kids Hits zomer 2016

de leukste kids zomerhits 2016

Muziek is onmisbaar. Een echt element voor het dagelijks leven. Hier staat bijna altijd wel iets van muziek op – is het niet de radio, dan is het wel een streaming dienst of een cd. Helaas komen er ook vaak liedjes voorbij die niet echt geschikt zijn voor kinder-oren, met grof taalgebruik, liedjes waarin nogal beledigend wordt gesproken/gerapt over vrouwen … dat soort dingen. Aan de andere kant hebben ‘kinderliedjes’ ook een heel vervelende smaak. Dan denk ik toch al snel aan die oubollige kinderliedjes, gezongen door een gezapig kinderkoor. De Leukste Kids Hits zomer 2016 bewandelt een briljante middenweg.

Bekende hits

Op deze dubbel-cd staan namelijk bekende liedjes uit de top-40, die lekker swingen, een vette beat hebben of gewoon goed in het gehoor liggen. Een mooie mix, zoals je die ook op de radio kunt treffen. Zit er een liedje bij dat je niet helemaal leuk vind, weet je dus zeker dat het liedje daarna een ander genre is. Je kunt dan even het liedje afluisteren of doorzappen naar het volgende nummer. Voordeel van een cd! Naast bekende hits als Ride It van Maan, Mr. Policeman en Dance Like Nobody’s Watching staan er ook wat minder bekende nummers op, bijvoorbeeld van de nieuwe sterren Brace, Maan en Rochelle. Niet alle nummers zijn even nieuw (zoals Mr. Policeman) maar swingen wel de pan uit. Naast de Engelstalige nummers is er ook ruim aandacht voor Nederlandstalige nummers, zodat je lekker kunt meezingen.

Lekker zomers

Een ding hebben de nummers gemeen: ze stralen zomer uit! Dankzij de beat, de onderwerpen vakantie en verliefdheid, de klanken en de nonchalante mix heb ik al helemaal zin om met mijn voeten door het losse zand van het strand te struinen, luisterend naar deze muziek. Maar goed – dan zal hij wel even omgezet moeten worden naar mp3, zodat hij op de smartphone gezet kan worden…

De Leukste Kids Hits Zomer 2016, Cloud 9 muziek
Prijs: 12,99 euro