logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Cartoon Network kondigt anti-pestencampagne aan met Brownie Dutch als ambassadeur

Dat pesten nog altijd een groot probleem is onder kinderen blijkt uit recente cijfers van De Kindertelefoon. In 2017 hebben bijna 15.000 kinderen contact opgenomen met de Kindertelefoon over het onderwerp pesten en zijn er meer dan 30.000 gesprekken over het onderwerp gevoerd. Daarom organiseert TV-zender Cartoon Network voor de vierde maal de anti-pestencampagne, met dit jaar zanger, producer en acteur Brownie Dutch als ambassadeur. De campagne met het thema ‘Iedereen is anders’ start aanstaande maandag, 9 april. 

Het thema ‘Iedereen is anders’ belicht de verschillende familieachtergronden van kinderen. Soms zijn er grote verschillen, omdat een kind geen vader of moeder heeft, of juist twee vaders of moeders, opgroeit in armoede of een immigrant is. Cartoon Network brengt onder de aandacht dat deze verschillen in Nederland veel voorkomen, dat dit kinderen juist interessant maakt, je hier vragen over mag stellen en het geen reden mag zijn om iemand uit te sluiten. Alle kinderen hebben een maatje nodig! Met de bekende slogan ‘Wees een maatje, geen pestkop!’ roepen Cartoon Network en Brownie Dutch kinderen op om in actie te komen tegen pesten.

Ik ben graag ambassadeur voor de Cartoon Network Anti Pesten Campagne, omdat ik het voor kinderen belangrijk vind dat het onderwerp Pesten bespreekbaar is en blijft. Met pesten kun je iemand letterlijk verPesten. Iedereen is uniek en heeft talent. Iedereen verdient een kans om te stralen! Want iedereen is een ster’, aldus Brownie Dutch, ambassadeur anti-pestencampagne Cartoon Network.

Het online platform buddy.cartoonnetwork.nl geeft vanaf 9 april informatie over pesten door middel van tips in samenwerking met De Kindertelefoon. Twee gloednieuwe animatiespots belichten de verschillen tussen families en wat dat betekent voor een kind. Ook ambassadeur Brownie Dutch is vanaf volgende week te zien in een spot op de TV-zender van Cartoon Network. 

De Kindertelefoon is in Nederland deskundige partner van de campagne. Jeugdkrant Kidsweek ondersteunt de campagne onder andere door het uitgeven van een gethematiseerde lesbrief over het onderwerp pesten. 

Bezoek voor meer informatie vanaf 9 april:http://buddy.cartoonnetwork.nl 

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.