• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Home
  • Boeken
    • Info voor je boekbespreking
    • Allerlei
      • Creatief
      • Educatief kinderen
      • Informatief volwassenen
      • Management boeken
      • Stripboeken
    • Kinderboeken
      • Prentenboeken
      • Kinderboeken met AVI
    • Young adult
    • Leesboeken voor volwassenen
    • Kookboeken
  • Business
    • Bloggen
    • Zelfstandig ondernemen
    • Management boeken
  • Entertainment
    • Dit is er nieuw op Netflix
    • Films
      • Actie
      • Animatie
      • Horror
      • Komedie
      • Speelfilm
    • Games
    • Muziek
    • Speelgoed
      • Creatief
    • Spellen
    • Er op uit
    • Uit-agenda
  • Eten & drinken
    • In de keuken
    • Eten en drinken
    • Recepten
    • Kookboeken
  • Lifestyle
    • Gadgets
    • Gezondheid
    • Kleding & verzorging
    • Huis
    • Tuin
  • Feest
    • Halloween
    • Kerstmis
    • Moederdag
    • Pasen
    • Sinterklaas
    • Vaderdag
    • Valentijnsdag
    • Verjaardag
  • Prijsvragen
logo coolesuggesties liggend banner

CooleSuggesties

Reviews, nieuws en tips voor jongens en mannen

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Breien en drinken voor het goede doel

Persbeeld Barts x innocent

innocent drinks heeft de goede gewoonte om zich in te zetten voor eenzame ouderen: al jaren (inmiddels 14 jaar) breien ze zich met de Goedgemutste Breicampagne in voor dit doel. Samen met duizenden creatieve enthousiastelingen breien ze kleine mutsjes om je via innocent drinks smoothies een extra warm gevoel te geven… en laten geven. Ieder jaar wordt er ook een bijzondere actie op touw gezet en een speciale partner gezocht. Dit jaar slaan innocent drinks en BARTS de breinaalden ineen dit nobele doel.

Goedgemutste smoothies

Misschien heb je ze wel eens gezien; de super smoothies van innocent met een klein wollig mutsje op. Deze mutsjes zijn stuk voor stuk uniek en worden met de hand gemaakt door duizenden vrijwilligers voor de 14e Goedgemutste Breicampagne. Ook dit jaar hebben de breisters en haaksters honderdduizenden mutsjes gemaakt. Deze zijn vanaf begin december in heel Nederland te vinden op alle innocent smoothies. Naast dat innocent geld doneert aan het Nationaal Ouderenfonds voor iedere verkochte smoothie, hopen zij op deze manier aandacht te vragen voor eenzaamheid onder ouderen.

Grotereversie Decen Beanie

Limited edition kindermutsenlijn voor het goede doel

Maar dat is nog niet alles! Dit jaar hebben drie breisters van innocent met het designteam van BARTS samengewerkt om zeven limited edition kindermutsen te ontwerpen. Maar liefst 20% van de opbrengst van de verkoop van deze kindermutsen komt ten goede aan het Nationaal Ouderenfonds. Zo helpen de merken samen eenzame ouderen in Nederland. Daar houdt je toch al een warm gevoel aan over, al voordat je zo’n muts opzet?

Aandacht voor eenzaamheid onder ouderen

Mevrouw Ottevanger is 91 jaar en breit al jaren voor innocent. Het is logisch dat zij onderdeel was van het designteam: “Elk jaar brei ik enthousiast kleine mutsjes. In totaal heb ik denk ik wel vijfduizend mutsjes gebreid. Het is grandioos dat we nu samen met BARTS® een collectie échte kindermutsen mogen ontwerpen, dat is weer eens wat anders. Thuis ga ik de kindermutsen in het klein maken hoor!”

De zeven limited edition kindermutsen (leeftijd 4 tot 8 jaar) zijn vanaf nu verkrijgbaar via barts.eu/degoedgemutstebreicampagne en (als de deuren weer open mogen) in de BARTS pop-up store op de Prinsengracht in Amsterdam. De mutsen zijn verkrijgbaar vanaf € 24,99.

Over de Goedgemutste Breicampagne

Er zijn ruim 5,5 miljoen ouderen in Nederland waarvan meer dan 2.5 miljoen zich eenzaam voelt. Meer dan 500.000 ouderen geven zelf aan zich ernstig eenzaam te voelen*. Een gigantisch hoog aantal, waar een klein gebaar al een wereld van verschil kan maken. Het Nationaal Ouderenfonds organiseert leuke uitjes voor deze mensen, zoals een dagje naar het strand of een dansmiddag, om eenzaamheid te voorkomen en te bestrijden.

Over Dennis van Houts

Dennis, papablogger en hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven. Naast dit blog is hij freelance schrijver met Tekstbureau de Letterkamer.

Primaire Sidebar

Over dit artikel

Categorie: Eten en drinken, Instagram

Onderwerp: Fruit, gezond eten, goed doel

Geschreven door Dennis van Houts op 19 december 2020

Onze topsuggesties

CooleSuggesties Topper

Meer uit deze categorie

Pannenkoekpakket 2021 Win een pannenkoekenpakket voor Pannenkoekendag
Dominos crunchy chicken recensie coolesuggesties 7 van 9 2 Review: Domino’s Crunchy Chicken Bucket
recensie coolesuggesties 34 van 60 Review: Jack Daniels Tennessee Apple
Nationale week zonder vlees Agenda: Nationale Week Zonder Vlees
firma kaas pakketje Kaas door de brievenbus: firma kaas laat je echt genieten!
tony chocolonely sweet solution Tony’s Chocolonely Sweet Solution: tijd voor actie!

Footer

Samenwerken

Heb jij een leuk product of coole dienst voor jongens of mannen? Kijk dan op onze contactpagina voor alle mogelijkheden.

Winacties en privacy

Klik hier voor meer informatie over de voorwaarden voor deelname aan onze prijsvragen en ons cookiebeleid.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil jij op de hoogte gehouden worden van onze reviews, artikelen en winacties? Meld je dan hier aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief!