innocent drinks heeft de goede gewoonte om zich in te zetten voor eenzame ouderen: al jaren (inmiddels 14 jaar) breien ze zich met de Goedgemutste Breicampagne in voor dit doel. Samen met duizenden creatieve enthousiastelingen breien ze kleine mutsjes om je via innocent drinks smoothies een extra warm gevoel te geven… en laten geven. Ieder jaar wordt er ook een bijzondere actie op touw gezet en een speciale partner gezocht. Dit jaar slaan innocent drinks en BARTS de breinaalden ineen dit nobele doel.
Goedgemutste smoothies
Misschien heb je ze wel eens gezien; de super smoothies van innocent met een klein wollig mutsje op. Deze mutsjes zijn stuk voor stuk uniek en worden met de hand gemaakt door duizenden vrijwilligers voor de 14e Goedgemutste Breicampagne. Ook dit jaar hebben de breisters en haaksters honderdduizenden mutsjes gemaakt. Deze zijn vanaf begin december in heel Nederland te vinden op alle innocent smoothies. Naast dat innocent geld doneert aan het Nationaal Ouderenfonds voor iedere verkochte smoothie, hopen zij op deze manier aandacht te vragen voor eenzaamheid onder ouderen.
Limited edition kindermutsenlijn voor het goede doel
Maar dat is nog niet alles! Dit jaar hebben drie breisters van innocent met het designteam van BARTS samengewerkt om zeven limited edition kindermutsen te ontwerpen. Maar liefst 20% van de opbrengst van de verkoop van deze kindermutsen komt ten goede aan het Nationaal Ouderenfonds. Zo helpen de merken samen eenzame ouderen in Nederland. Daar houdt je toch al een warm gevoel aan over, al voordat je zo’n muts opzet?
Aandacht voor eenzaamheid onder ouderen
Mevrouw Ottevanger is 91 jaar en breit al jaren voor innocent. Het is logisch dat zij onderdeel was van het designteam: “Elk jaar brei ik enthousiast kleine mutsjes. In totaal heb ik denk ik wel vijfduizend mutsjes gebreid. Het is grandioos dat we nu samen met BARTS® een collectie échte kindermutsen mogen ontwerpen, dat is weer eens wat anders. Thuis ga ik de kindermutsen in het klein maken hoor!”
De zeven limited edition kindermutsen (leeftijd 4 tot 8 jaar) zijn vanaf nu verkrijgbaar via barts.eu/degoedgemutstebreicampagne en (als de deuren weer open mogen) in de BARTS pop-up store op de Prinsengracht in Amsterdam. De mutsen zijn verkrijgbaar vanaf € 24,99.
Over de Goedgemutste Breicampagne
Er zijn ruim 5,5 miljoen ouderen in Nederland waarvan meer dan 2.5 miljoen zich eenzaam voelt. Meer dan 500.000 ouderen geven zelf aan zich ernstig eenzaam te voelen*. Een gigantisch hoog aantal, waar een klein gebaar al een wereld van verschil kan maken. Het Nationaal Ouderenfonds organiseert leuke uitjes voor deze mensen, zoals een dagje naar het strand of een dansmiddag, om eenzaamheid te voorkomen en te bestrijden.