logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Boek recensie: Brandhacking, Stef Verbeeck

Ondernemen is nog lang niet zo eenvoudig als je denkt. Je moet je bedrijf draaiende houden, met al diens administratieve verplichtingen, klanten zoeken, klanten benaderen… klanten houden, bijleren, en dan moet je ook nog eens je beloftes nakomen en leveren wat je hebt beloofd. Zie dat maar eens te doen binnen een normale werkweek! Toch worden er over bepaalde zaken veel moeilijker gedacht dan ze in werkelijkheid zijn. Met het boek Brandhacking van Stef Verbeeck wordt je op bepaalde fronten even met beide benen op de grond gezet.

7 brandhacks voor bedrijven

In het boek brandhacking wordt je in zeven hoofdstukken door het voeren van een goed bedrijf geloodst. Daarbij moet je trouwens niet denken aan tips voor een goede administratie of een perfect personeelsbeleid, maar juist gericht op het vinden, benaderen en behouden van je klanten. Want die komen niet alleen voor jouw product of dienst: ze komen voor jouw merk. Als je zorgt dat die als een paal boven water staat, kun je eigenlijk al niet meer mis. In dit boek geen loze beloftes, maar bouwen aan een band met je klant, hen begeleiden tijdens hun ontdekkingsreis en inspelen op gevoelens om die band te versterken.

Open en eerlijk

Het prettige van het boek Brandhacking is dat het heel logisch is opgebouwd. Het bevat zeven goudeerlijke tips, waar ik me persoonlijk erg in kan vinden. Die tips worden bovendien opgedeeld en toegelicht, zodat je ze makkelijk en in hapklare brokken kunt projecteren op jouw ‘brand’. Tijdens het lezen heb ik ook meermaals gedacht ‘ja, natuurlijk is dat zo!’. Door alle marketingbureaus en mediahypes is het eenvoudig om daar achteraan te hollen, zonder eerst even logisch na te denken en pas op de plaats te nemen. Dat is precies wat Stef wel weet te bereiken met zijn tips in dit boek.

Ga direct naar Brandhacking op BOL.com.


Recensie over Brandhacking

Brandhacking is dan wel geschreven voor ondernemers, het is wel heel toegankelijk, zonder al te veel jargon of zweverige marketingpraat. Het is open en eerlijk, helder en duidelijk. Het leest als een trein. Ieder hoofdstuk wordt bovendien afgesloten met een praktisch stukje reflectie, waarbij concrete acties als suggestie staan vermeld. Ik ben benieuwd wat jij met de tips uit dit boek gaat doen!

Score: 8


Informatie

Brandhacking,
Illustrator: nvt
Uitgever: Pelckmans Pro, 255 pagina’s, paperback.
Vanaf: 18 jaar. ISBN: 9789463372510. Prijs: 30 euro.


Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.