Boek recensie: Zach King – Mijn magische leven

Je kent de filmpjes van Zach King vast wel – hij maakt korte filmpjes op Instagram, waarbij de meest bijzondere en magische dingen gebeuren. Zo haalt hij zijn hamburgermaaltijd direct van het bestelbord, laar hij mede-rugbyspelers veranderen in een zee van ballen en nog veel meer. Magische filmpjes dus – en laat dat nou precies het onderwerp zijn van Mijn magische leven – de graphic novel van en over Zach King!

Magische familie

Zach verklapt dat niet alleen hijzelf, maar zijn hele familie over magische krachten beschikt. Zo kan zijn jongere zusje verdwijnen, maakt zijn moeder prachtige voorwerpen van heel normale elementen en kan zijn vader de tijd terugdraaien. Alleen Zach zelf, die in dit boek 11 jaar oud is, heeft zijn magische krachten nog niet ontdekt. Of beter: hij weet nog niet wat zijn magische voorwerp is, want de hele familie van Zach (inclusief ooms, tantes, neven en nichten) haalt hun magische krachten uit heel normale voorwerpen.

Normaal

Helaas blijkt Zach dus gewoon een heel normale jongen te zijn. En dus heeft het geen zin hem thuis te houden. Zach gaat dus naar een normale school, waar hij tot zijn elfde jaar nog nooit naartoe is geweest. En dan gaat er wel een wereld voor je open! Zo ontmoet hij ‘het populaire meisje van de klas’ dat een echt secreet blijkt te zijn, de stevige jongen Aaron die niet alleen gepest wordt, maar ook een succesvol Youtube-kanaal heeft en het stoere knappe meisje Rachel, op wie Zach meteen verliefd wordt.

Magie ontdekt

Tot zijn grote schrik ontdekt Zach zijn magische voorwerp. Dat lag dus gewoon op school! Waar hij nooit kwam… dan is het ook logisch dat je je magische krachten nooit ontdekt… maar op het moment dat Zach zijn talenten ontwikkeld staat Aaron in de buurt met zijn camera en plaatst het online. Dat zorgt voor heel wat afgunst bij Tricia, het populaire meisje van school. Zij doet er alles aan om Zach onderuit te halen en hem te ontmaskeren. Ondertussen staat Zach in een lastige situatie. Moet hij stoppen met zijn magische trucs vertonen en zijn populariteit verliezen, of door blijven gaan met het risico dat zijn hele familie ontmaskerd wordt?

Conclusie over Mijn magische leven – Zach King

Heb je zin in een magisch avontuur vol gekke streken en bizarre wendingen? Dan is Mijn magische leven een echte aanrader. Het is een leuk en spannend verhaal, waarbij de tekst zo nu en dan onderbroken wordt door een stoer getekend stukje stripverhaal. Een groot succes. En download hiervoor ook zeker de speciale app – daarmee laat je de gaafste dingen gebeuren! Klein puntje van kritiek: jammer dat de strips en illustraties niet overeenkomen met de tekst. Zo heeft Tricia heel andere kleren aan dan in de tekst en is de kleur onderbroek van Zach toch echt niet wit…

Door:
Score: Mijn magische leven – Zach King krijgt 9 van de 10 punten.

Mijn magische leven,