Boek recensie: Vleugels van vuur 1: De Drakenprofetie, Tui T. Sutherland

Vleugels van vuur 1 De drakenprofetie recensie

Vleugels van Vuur is een spannende nieuwe serie, die je meeneemt naar de magische wereld van draken. De eerste paar hoofdstukken deed me heel erg denken aan Warrior Cats, wat ook niet zo vreemd is: Tui T. Sutherland behoort tot één van de schrijfsters, die onder het pseudoniem Erin Hunter hun boeken publiceren. De wereld die de schrijfster schetst, is er eentje van verwoesting en oorlog. Vleugels van Vuur: De Profetie kondigt echter een verandering aan. Er is een einde aan de oorlog in zicht. Een van de NachtVleugels heeft een visioen gehad waarbij vijf uitverkoren draken op de helderste nacht geboren worden… en een einde zullen brengen aan het huidige regime.

De uitverkoren draken

Het spreekt voor zich dat het boek om die uitverkoren draken draait. Die zijn door de groep verzetstrijders, De Vredesklauwen, snel in veiligheid gebracht en worden al een aantal jaar opgevoed door de niet al te vriendelijke oppassers. De jonge draken worden in een grot opgegroeid en krijgen maar weinig begrip van hun opvoeders. Een strenge opvoeding, veel gevechtstraining en heel wat snauwen… de jonge draken zijn niet bepaald gelukkig. Met name Glorie moet het ontzien, een RegenVleugel die eigenlijk niet tot de profetie behoort. Maar… het LuchtVleugel-ei werd vernietigd voor het uitkwam, waardoor ze snel een alternatief moesten vinden om toch tot de vijf draken te komen.

Vrije wereld

De draken besluiten dan ook om te ontsnappen. Ze vinden het tijd voor de Drakenprofetie. De grote LeemVleugel Klei, de kleine ZandVleugel Zonnetje, de NachtVleugel Sterrenwolk en de ZeeVleugel Tsunami ontsnappen uit de grot en komen zo in een voor hen compleet onbekende wereld terecht. Ze leren daar meer van draken – en van zichzelf – dan ze ooit in de grot zouden leren. Maar ze leren ook veel over de verschrikkingen van de oorlog. Hoe kunnen ze hier ooit een einde aan maken?

Ga direct naar Vleugels van Vuur 1 – De Drakenprofetie op BOL.com.

Recensie over Vleugels van Vuur 1 – De Drakenprofetie

Dit is echt een boek voor fantasyfans, maar ook voor fans van Warrior Cats. Het boek begint een tikje overweldigend, met al die verschillende soorten draken, maar als je daar eenmaal aan gewend bent, gaat er een fraaie wereld vol magie en mysterieuze wezens voor je open. Iedere draak heeft zo zijn unieke kenmerken, die je samen met de jonge draken ontdekt. Zo groei je een beetje in de drakenwereld. Als hulpje vind je voorin het boek een overzicht met de verschillende drakensoorten en hun belangrijkste eigenschappen. De namen zijn even wennen en oefenen, maar ze zijn gelukkig wel begrijpelijk. Na een trage start neemt het boek zijn vlucht en zul je het moeilijk weg kunnen leggen.

Titel: Vleugels van Vuur 1 – De Drakenprofetie
Uitgever: Gottmer
Aantal pagina’s: 336