Boek recensie: Verloren meisjes, Angela Marsons

Verloren Meisjes is het derde boek met de stoere Kim Stone in de hoofdrol. We kennen haar al van bijvoorbeeld Wreed Spel. Het is een bizar verhaal, waarin twee meisjes van 9 jaar worden ontvoerd. Hun ouders krijgen een SMS-bericht, waarin ze te horen krijgen dat er maar één wordt vrijgelaten – van de ouders die het meest bieden. En de dader is serieus, want ruim een jaar eerder gebeurde precies hetzelfde (en werd er maar één meisje vrijgelaten, het andere werd nooit teruggevonden). Door gebrek aan bewijzen kwam de zaak stil te liggen. Nu wordt Kim Stone op de zaak gezet en zet ze haar tanden in het mysterie. Ze zal er alles aan doen om de vermiste Charlie en Amy terug te krijgen!

Koevoet tussen relaties

Verloren Meisjes is een spannend verhaal. Niet alleen vanwege het mysterie en de wrede lot die boven het hoofd van één van de meisjes hangt, maar ook vanwege het psychologische spelletje dat de dader met de ouders speelt. De vermiste meisjes zijn beste vrienden en zelfs hun families zijn erg sterk met elkaar verbonden. Maar zodra de beide families berichten van de ontvoerder beginnen te ontvangen, begint hun vriendschap af te brokkelen. Ze zijn ontzettend argwanend naar elkaar toe. Wat zal de ander bieden? En hoeveel is het leven van je kind je waard? Het zijn bijna onmogelijke keuzes waar de families in komen te staan.

Dynamisch duo

Natuurlijk staat Kim er niet alleen voor in deze kwestie. Ze wordt in alles bijgestaan door de jonge Bryant, haar directe collega. Het is een fijn team, dat een unieke aura om zich heen heeft ontwikkeld. Dat maakt het verhaal nog wat intenser. Hoewel Kim zo haar problemen heeft, staat de jonge en soms wat naïeve Bryant heel anders in het leven. Dat vult elkaar mooi aan, waardoor ze elkaar door moeilijke perioden heen helpen. Dus in zekere zin zien we door de samenwerking met Bryant de zachtere en vriendelijkere kant van Kim, en vormt het een mooi tegengewicht tegen de stoere Kim met haar pastige achtergrond.

Ga direct naar Verloren Meisjes op BOL.com.

Recensie over Verloren Meisjes

Verloren Meisjes is een spannende thriller, die je van de ene tot de andere pagina aan het papier gekluisterd houdt. Het verhaal maakt regelmatig snelle wendingen, waardoor je geïnteresseerd blijft lezen. Het is vooral voor ouders een boek waar je nekharen soms overeind gaan staan – het zal jouw kind toch niet overkomen? De personages zijn goed uitgewerkt, het plot is bizar en steekt (zelfs met al die plotwendingen) nog altijd solide in elkaar. En dat is best knap!

Titel: Verloren Meisjes
Uitgever: Boekerij
Aantal pagina’s: 428