Boek recensie: Verdorven, Luc Deflo

Sigrid en haar baas Nick draaien al een tijdje om elkaar heen. Nick is getrouwd en Sigrid houdt de boot dus een beetje af. Maar na een personeelsfeest komt het er dan toch van dat ze samen in een ontmoetingshotel belanden. Sigrid heeft uiteindelijk ongelofelijk veel spijt van deze avond en wil niets meer met Nick. Haar baas is er juist nog zekerder van dat hij Sigrid wil, maar hij is ook gelukkig getrouwd.

Getuigen?

Sigrid probeert haar leven weer op te pakken maar dan ziet een een opsporingsbericht op tv voorbij komen. Ze herkent de dame in kwestie meteen. Bij het hotel moesten ze een tijd wachten totdat de auto voor hun door de slagboom was gereden. De vrouw die in de betreffende auto zat was nu vermist… Het is Daniela, de vrouw van politiechef Victor Schuerermans. Sigrid gaat met haar verhaal naar de politie, maar wordt daar, na een kort verhoor, afgewimpeld. Ze probeert Nick over te halen om mee te gaan naar het politiebureau, maar deze weigert.

Schuldige

Victors vriend en collega Herman VanGeel leidt deze zaak. Maar wat Victor niet weet is dat VanGeel al lange tijd stiekeme ontmoetingen heeft met Daniela. Wanneer VanGeel op tv de zaak van Daniela toelicht herkent Sigrid de man. Het is de man die in de auto bij Daniela zat! Wederom gaat Sigrid naar de politie. Ze doet haar verhaal bij Depreter en deze neemt haar serieus. Hij rapporteert het gesprek niet en gaat samen met zijn partner op zoek naar bewijzen tegen VanGeel. Dit leidt ertoe dat zijn partner gedood wordt en dat Depreter samen met Sigrid op de vlucht slaat. VanGeel moet hoe dan ook gepakt worden….

Ga direct naar Verdorven op BOL.com.

Recensie over Verdorven

Het boek Verdorven is van een Vlaamse schrijver. Dit merk je in de schrijfwijze terug, de opbouw van de zinnen en duidelijk Vlaamse woorden. Soms leest dit wat moeilijker, maar het heeft ook wel wat. Het verhaal blijft spannend, ook al weet je vanaf het begin af aan wat er is gebeurt. Je beleeft het verhaal vanuit meerdere personen en dat maakt dat je blijft doorlezen.

Verdorven,
Van Halewyck, 299 pagina’s, paperback.
ISBN: 9789461318145. Prijs: 21,99 euro.