Boek recensie: Thuis Best, Froukje de Both en Leonie Hendrikse

Dat je van je hobby je werk kan maken, is niet voor iedereen weggelegd. Dat je van je hobby een leuke extra inkomstenbron kan maken, is vaak beter het geval. Zo is Froukje de Both blijkbaar helemaal verzot op interieurinrichting en past ze haar huis regelmatig aan om nieuwe trends te volgen… of in ieder geval haar gevoel. Daarbij steunt ze in dit geval op de kennis en ervaring van interieurontwerpster Leonie Hendrikse – samen schreven ze het boek Thuis Best. Het doel? Om van je huis je thuis te maken. Of in ieder geval om te zien hoe anderen dit hebben aangepakt.

Tips en adviezen

Het inrichten van je huis is natuurlijk geen boekje vol regels dat je van voor tot achter doorspit om tot een geweldig resultaat te komen. Nee, het is een kwestie van zoeken en neuzen, van verzamelen en vervangen… en van groei en ontwikkeling. In Thuis Best lees je dan ook heel wat adviezen waar je op kunt letten als je bezig gaat met je interieur. Zo voorkom je dat je interieur een eenheid blijft, dat het niet te druk wordt – maar ook zeker niet de steriel en zakelijk blijft. Je mag namelijk best wat spullen in huis neerzetten die laten zien wie je bent! Met de adviezen en tips in dit boek geeft je er wat meer eenheid in. Een techniek die ze gebruiken in het boek is Hartmapping, een soort mix tussen mindmap en moodboard, zou je kunnen zeggen, waarin je dingen verzamelt die jou gelukkig maken.

Gluren bij de buren

Het leukste aan dit omvangrijke boek is wel dat je een kijkje in de wereld van een aantal bekende nederlanders mag doen, zoals Candy Dulfer en Geraldine Kemper. Zij vertellen over hun achtergrond, hun leven en hoe zij verschillende elementen uit hun achtergrond en omgeving hebben gebruikt voor het inrichten van hun huis. Waar haalden zij hun inspiratie en accessoires vandaan? Hoe komt hun persoonlijke stijl tot uiting in hun huis? In de vorm van een interview, aangevuld met veel grote foto’s, kom je daar achter.

Ga direct naar Thuis best op BOL.com.

Recensie over Thuis best

Thuis Best geeft je tips en adviezen over het inrichten van je huis, werkplek of kantoor. Je ontdekt hoe kleuren en materialen samenwerken, welke je wel kan mixen en welke niet. Wat een goed lichtplan is, hoe je persoonlijke details toont zonder dat het een chaos lijkt. Waar meubels het beste tot hun recht komen. Een groot deel van het boek is echter voorbehouden aan inspiratie en voorbeelden van verschillende bekende Nederlanders, wat de nuttigheidswaarde een beetje tempert (niet dat het niet leuk is om dat te lezen, overigens).

Titel: Thuis best
Uitgever: Becht
Aantal pagina’s: 240