Boek recensie: Tante Geola en de Tsaar van eender waar, Mark Tijsmans

Je merkt het al aan de titel: Tante Geola en de Tsaar van eender waar is een behoorlijk fantasierijk boek. Dat merk je al aan de namen. Zo is de hoofdpersoon van dit verhaal niet juist tante Geola, maar haar neefje, Bas Bonje Bolleboos. Hij wordt door zijn ouders naar de vreemde tante gestuurd. Hij had zelfs nog nooit van haar gehoord! Toch wordt hij gestuurd naar tante Geola en haar oude kasteel, Tot Slotte, dat staat in een klein dorpje waar niets te beleven valt. Tot Tsaar van eender waar en zijn kleindochter, Tasje, in het dorpje komt…

Hekserij

Tsaar van eender waar beschuldigd tante Geola ervan een heks te zijn. Ze moet op de brandstapel, zoals dat vroeger ook ging. Maar dan kan toch zo maar niet? Bas probeert er alles aan te doen om ervoor te voorkomen dat de Tsaar zou kunnen aantonen dat tante een heks is. En je moet weten dat de Tsaar heel erg zijn best doet om zijn gelijk te bewijzen. Hij gebruikt zelfs magie om binnen te komen in het kasteel, waardoor er op een bijzondere manier nog meer rare snuiters naar het dorpje komen. Het is wel duidelijk dat de Tsaar niet veel goeds kan doen… een gevaarlijke combinatie!

Serie gebeurtenissen

Tante Geola en de Tsaar van eender waar is een heerlijk hectisch boek vol woordgrappen en absurde gebeurtenissen. Aan de ene kant lijkt het verhaal wat eng en spannend, maar dat is helemaal niet zo. Tante Geola en de Tsaar van eender waar is vooral een heel grappig boek met een enorm tempo erin verwerkt. Een wereld die bestaat uit vreemde typetjes, rare kastelen en magische spreuken. En een wereld waarin de rare Tsaar tegengehouden moet worden, natuurlijk. Want die is echt een gevaar voor iedereen!

Tante Geola en de Tsaar van eender waar, Mark Tijsmans
Illustrator: Marc-Aurèle Versini
Van Halewyck, 240 pagina’s, paperback.
Vanaf: 10 jaar. ISBN: 9789461317414. Prijs: 16.99 euro.

Ga direct naar Tante Geola en de Tsaar van eender waar op BOL.com.

Recensie over Tante Geola en de Tsaar van eender waar

Als je op zoek bent naar een heerlijk fantasieboek vol spannende avonturen en een vleugje magie, dan heb je het juiste boek te pakken. Er zitten heel veel woordgrapjes in verwerkt, waardoor het voor ervaren lezers een genot is om te lezen. De rijke Vlaamse taal maakt het nog net wat exotischer voor ons, Nederlandse lezers, wat natuurlijk een groot pluspunt is.