Boek recensie: Spirit Animals 7: Nu of nooit, Brandon Mull

Het verhaal van onze vier helden (Conor, Rollan, Abeke en Meilin) gaat in Spirit Animals 7: Nu of nooit gaat onverminderd verder. Deze kinderen gaan met hun speciale en eigen totemdieren (spirit animals) op pad om de grote en machtige koningsdieren te vinden. Als ze de talismannen van deze koningsdieren in handen krijgen, krijgen ze speciale krachten. En die hebben ze hard nodig in de strijd tegen drie van deze machtige koningsdieren, die de macht over de wereld willen verkrijgen. We hebben het inderdaad over Haliwir de adelaar, Gerathon de slang en Kovo de aap. Zij werken samen met de Veroveraars en de Verslinder. Nou ja – ze maken een beetje gebruik van de Verslinder en zijn volgers, de Veroveraars.

Goed tegen kwaad

Je zult begrijpen dat dit een heel felle strijd is. Vier kinderen tegen drie van die machtige koningsdieren en hun aanhang… dat kan nooit goed gaan. Gelukkig hebben de andere koningsdieren zich al bij hen aangesloten. Dat geeft ze een mooie kans om het kwaad te bestrijden. Het maakt de strijd in ieder geval een stuk eerlijker. De koningsdieren hebben onze vier helden zelfs geholpen door hen talismannen te geven (hoewel ze voor sommige talismannen de strijd moesten aangaan om zichzelf te bewijzen). Dankzij die talismannen kregen de kinderen extra krachten. Een welkome aanvulling, maar helaas zijn ze door de slechteriken gestolen.

Tellun de Wapiti

In Spirit Animals 7: Nu of nooit gaan onze helden op zoek naar het laatste koningsdier: Tellun, de wapiti. Dat is ook meteen de grootste en de machtigste van alle koningsdieren. Hierbij worden ze geholpen door de Groenmantels, een vriendelijke stam die hen maar wat graag bijstaat. Samen met een aantal van de beste Groenmantel-strijders beginnen ze aan hun reis. Tijdens die reis komen ze Shane en Zerif tegen die hen op alle manieren proberen te dwarsbomen. En dat zijn er nog al wat! Zo gebruiken ze de talisman van Suka en Cabaro. Hiermee kunnen ze onzichtbare armen toveren en heel hard brullen, wat hele lawines kan veroorzaken. Dat wordt dus een flinke uitdaging voor Conor, Rollan, Abeke, Meilin en hun vrienden.

Recensie over Spirit Animals 7: Nu of nooit

In Spirit Animals staan de gevechten best wel centraal. Vooral de gevechten met en tegen de koningsdieren zijn echt heel stoer. Verder wordt je helemaal meegezogen in het spannende en magische verhaal van de totemdieren. De machtige totemdieren van onze helden zijn ooit koningsdieren geweest. Het is een vlot geschreven magisch boek, dat een band heeft met de oude indianenculturen, vermengd met een magische, mysterieuze wereldstrijd. Het feit dat het verhaal al zeven boeken doorgaat wil al zeggen dat het avontuur boeiend is – en blijft.

Spirit Animals 7: Nu of nooit,
Illustrator: Brandon Mull
Uitgever: Leopold, 182 pagina’s, hardcover.