Boek recensie: Red War, Vince Flynn

In Red War neemt Vince Flynn (wiens boekenreeks is overgenomen door Kyle Mills) hoofdpersoon Mitch Rapp mee naar een echte en spetterende thriller. Hij bevat echt zo veel elementen die je zou verwachten bij een spannende mannenthriller, dat je ‘m simpelweg moet lezen. En om het verhaal even wat extra kracht en impact mee te geven gaat het over de strijd die al tientallen jaren voortduurt: die van Amerika tegen Rusland. En andersom. Die spanning loopt namelijk hoog op!

Rode oorlog

Het begint allemaal wanneer de CIA ontdekt dat de huidige Russische president Maxim Krupin op het punt staat zijn macht te verliezen. Het land is in rep en roer en staat op het punt om in opstand te komen. Een strijd die Maxim zonder twijfel gaat verliezen. Maar aan de andere kant komt het misschien niet eens zo ver. Er is namelijk een hersentumor bij hem geconstateerd, waardoor hij niet bijster lang meer te leven heeft. In een wanhopige poging die zwakte voor zijn tegenstander te verbergen, probeert hij ook nog even zijn stempel op Rusland te drukken door een felle aanval naar Amerika in te zetten. Een heel felle aanval!

Mitch Rapp en zijn kornuiten

En dus wordt Mitch Rapp ingezet om de president te stoppen in zijn allesvernietigende aanval. Daarbij begint het al meteen in het begin van het boek, wanneer hij de Russische magnaat en oud-commando Azarov moet beschermen tegen de huurlingen van de Russische president. In Red War wordt vol gas gegeven en omschrijft in geuren en kleuren alle actiemomenten, alsof je het verhaal als een film bekijkt. Dat hoeft Mitch overigens niet in zijn eentje te doen. Hij heeft natuurlijk een heel team waar hij op kan vertrouwen, van zijn trouwe collega Coleman tot aan zijn vriendin, die de militaire operaties tot in de puntjes probeert te regelen. Maar soms lopen de zaken niet zoals je gepland had…

Ga direct naar Red War op BOL.com.

Recensie over Red War

Red War is een Mitch Rapp-thriller zoals ze ooit bedoeld zijn. Spannend vanaf het eerste hoofdstuk, met veel verschillende zichtpunten en hoofdrolspelers, politieke intriges, dreigende gevaren en mensen die niets te verliezen hebben. De actie is plastisch omschreven, het verhaal heeft ontzettend veel vaart en leest makkelijk weg. Een echte pageturner voor fans van militaire thriller, zonder al te veel technische specificaties waar je over kunt vallen.

Titel: Red War
Uitgever: Uitgeverij Karakter
Aantal pagina’s: 400