Boek recensie: Pokémon Origami

Ben jij ook zo’n Pokémon fan? Dan hebben we echt een coole suggestie voor je: in het boek Pokémon Origami leer je namelijk hoe je jouw eigen Pokémon kunt vouwen! In het boek vind je stap-voor-stap instructies voor het vouwen van jouw eigen Pikachu, Munchlax, Fennekin, Bulbasaur, Mudkip, Gengar, Snivy en Eevee. Om de beste resultaten te verkrijgen, gebruik je natuurlijk de vouwblaadjes die in het boek zitten verwerkt, maar je kunt ook je eigen vierkante vouwblaadjes gebruiken en de gezichtjes achteraf optekenen. Zo kun je jouw Pokémon nog meer eigen maken.

Stap voor stap instructies bij Pokémon Origami

Nu is het volgen van instructies voor het vouwen van origami lang niet altijd eenvoudig. Zeker moet met complexe figuurtjes als die van de Pokémon in dit boek. Ondanks die moeilijkheidsgraag is het de auteurs bijzonder goed gelukt om de vouwtechnieken op papier te zetten in woord én beeld. Je ziet per afbeelding welke vouw je moet maken (de stippellijnen) en welke vouwen al gemaakt zijn (de andere lijnen). De acties zijn helder en duidelijk omschreven, zodat je goed begrijpt wat je moet doen. Nou ja – meestal dan. Bij het vouwen van onze Pikachu was even onduidelijk hoe we zijn buikje nu moesten vouwen. De tekening in het boek was ook anders dan de afbeelding op de cover (ons resultaat lijkt meer op het covermodel dan die in de illustratie). Speciale aandacht krijgt het boek ook voor de inleiding, waarin je kunt lezen hoe je de beste resultaten krijgt. Origami is een vak apart, met de juiste technieken als basis zullen je resultaten echt beter worden. Sla de inleiding dus zeker niet over!

Ga direct naar Pokémon Origami op BOL.com.

Recensie over Pokémon Origami

Het vouwen van je favoriete tekenfilmfiguurtjes kan een heel leuke bezigheid zijn. Onthoud wel dat Origami verder gaat dan alleen het vouwen van papier. Er komt ook een schaar, lijm en plakband aan te pas om de karaktertjes te maken zoals ze in het boek staan omschreven. De beste resultaten haal je natuurlijk met de meegeleverde vouwblaadjes, die je makkelijk uitknipt en gebruikt om te vouwen. Toch kun je ook met normaal vouwpapier prima resultaten verkrijgen. Misschien nog wel betere, aangezien het papier uit dit boek vrij dik is. De projecten zijn geschikt voor kinderen vanaf een jaar of 8, tenzij ze heel bedreven zijn in knutselen.

Titel: Pokémon Origami
Uitgever: Deltas
Aantal pagina’s: 64