Boek recensie: Online copywriting, Dimitri Lambermont

Online copywriting, Dimitri LambermontUit de reeks Digitale Trends en Tools van Frankwatching komt het boekje Online Copywriting, geschreven door Dimitri Lambermont. Hij schrijft van het begin tot het eind wat er allemaal komt kijken bij het schrijven voor het internet – op welke manier dan ook, op welk medium dan ook. En iedere vorm heeft zo zijn eigen eisen! Gelukkig wordt je in dit boekje stap voor stap door het hele proces geleid, waarbij je ook handvatten krijgt voor het opzetten van een goed beleid en op welke manieren je anderen binnen je organisatie kunt meekrijgen in je aanpak voor een maximaal effect.

Overtuigend online

Dankzij de vele tips en technieken die je door Dimitri in het boekje Online Copywriting krijgt aangereikt weet je uiteindelijk hoe je meer betrokkenheid voor online teksten krijgt bij de rest van de organisatie, maar ook hoe je meer exposure kunt krijgen voor je organisatie. Dat levert uiteindelijk weer een beter imago op, waardoor mogelijke klanten meer vertrouwen krijgen in jou als organisatie. De plek waar je hier mee moet beginnen, is op het internet. Goede teksten op je website dragen ontzettend bij aan je imago.

Stap voor stap

Wat opvalt aan Online Copywriting ten opzichte van andere boeken uit de reeks Frankwatching-boeken over digitale trends en tools, is dat dit deel wel heel erg stapsgewijs is ingericht. Niet alleen heb je een heel strakke opbouw in de verschillende hoofdstukken, maar ook per hoofdstuk begin je van voor af en bouw je naar een goed eindresultaat. Dat maakt het een bijzonder praktisch boek voor de absolute beginner. Heb je al wat meer ervaring met het schrijven voor het internet of werken met websites, dan zal het grootste edel van dit boekje gesneden koek zijn – hoewel ook dat soms prettig kan zijn. Een eye-opener is nooit weg!

Conclusie over Online copywriting

Online Copywriting is voor ervaren copywriters waarschijnlijk gesneden koek. Dit boekje richt zich echt op de beginner, die van A tot Z wordt meegenomen in de wereld van het zakelijk schrijven voor het internet. Alles komt aan bod, van stijl tot de tone of voice, van zelf schrijven tot het meekrijgen van je collega’s. Jammer genoeg wordt er redelijk wat herhaald in het boekje, waardoor het soms wat overbodig/bekend lijkt wat je leest. Door: Score: Online copywriting krijgt 7 van de 10 punten.

Online Copywriting, Haystack, 167 pagina’s, paperback.
ISBN: 9789461261663. Prijs: 12.50 euro.