Boek recensie: Mijn dikke vette zombiegoudvis 2, Mo O’Hara

Heb jij het eerste spannende verhaal over Mijn dikke vette zombiegoudvis al gelezen? Nee, ik heb geen vissen, zo is de titel van het boek! Het gaat over een arme goudvis, die flink mishandeld is door Toms broer Mark. Op een wonderbaarlijke manier komt de vis weer tot leven en heeft bijzondere krachten. Hij kan mensen hypnotiseren! Dat is natuurlijk vragen om problemen, zeker met zo’n evil broer als Mark… maar gelukkig kwam alles goed.

Op vakantie met je zombiegoudvis

Mijn dikke vette zombiegoudvis 2 – the seaquel – heeft twee verhalen. In de eerste neemt Toms vader Tom, zijn broer Mark, zijn vriend Pradeep en Pradeeps familie mee naar Aalbaai, een klein gammel kustplaatsje. Terwijl hij logeert bij een vuurtoren, krijgt kwaadaardige-professorbroer Mark een boosaardig plan. Hij wil een aal vangen om hem in een zombie te veranderen. Marks plan werkt geweldig goed, vooral omdat de bliksem in de vuurtoren slaag en deze in een elektrische paling verandert. Uiteindelijk redden Tom en Pradeep de paling en helpen ze hem van het kwaad af te keren.

Toneelclub

Het tweede verhaal gaat over Tom en Pradeep die auditie doen voor het schooltoneelstuk. Pradeep krijgt de hoofdrol en Tom krijgt een ondersteunende rol. Dat kan Mark niet zomaar op zich laten zitten. Hij gebruikt de bijzondere hypotiserende gave van Frankie om een talentenjacht te winnen. Zo laat hij Frankie het volledige publiek in slaap sukkelen, zodat hij kan doen wat nodig is om te winnen. Zo komt Frankie uiteindelijk in het middelpunt van de belangstelling te staan ​​om het schooltoneelstuk te redden.

Ga direct naar Mijn dikke vette zombiegoudvis 2 op BOL.com.

Recensie over Mijn dikke vette zombiegoudvis 2

De verhalen in dit boek zijn erg leuk! Omdat het boek in twee verhalen is opgesplitst, blijft het tempo lekker hoog, iets dat wel een dingetje was in het eerste boek. Het tweede verhaal heeft een diepere boodschap: je kunt vrienden zijn, ondanks eventuele verschillen. Het leert ook dat iedereen belangrijk is. Dit boek is lekker vlot geschreven en zal jonge lezers geboeid houden om te blijven lezen. Er zijn gekke illustraties door het hele boek.

Titel: Mijn dikke vette zombiegoudvis 2
Illustrator: Marek Jagucki
Uitgever: Moon uitgevers