Boek recensie: Marketing voor dummies en Facebook Marketing voor dummies

marketing voor dummiesMarketing is voor alle ondernemers een echte must. Je moet er wel mee aan de slag, anders zul je weinig van je diensten of producten verkopen! Of beter gezegd: het vergroot je kansen dat je met minder moeite en acquisitie aan de bak komt. Toch is het een lastig iets, marketing. Er zijn zo veel middelen die je kunt inzetten. Sommige kosten veel tijd, anderen veel geld. Welke kies je, hoe stel je een marketingplan op? Tijd voor een praktische handleiding in de marketing: Marketing voor dummies!

Nieuwe stijl

Als je op dit moment een marketingopleiding volgt, dan wordt je helemaal omvergeblazen met de oude theorieën over de 5P’s, standaarddifferentiatie en meer van dat soort gedoodverfde termen. Hopeloos ouderwets. Marktonderzoek na iedere campagne, adverteren in kranten… moet je daar nog wel aan beginnen? We leven immers in een nieuwe tijd, een tijdperk waarin digitale media binnen ieders bereik liggen en waar mensen meer tijd op hun mobieltje doorbrengen dan in een goed boek! Gelukkig zorgt Jeannette McMurtry, schrijfster van Marketing voor Dummies, voor meer inzichten in deze digitale marketingjungle.

Vijf delen voor dummies

In Marketing voor dummies kun je natuurlijk niet zonder een duidelijke uiteenzetting van de leerstof. Zo begin je in dit boek dan ook met een uitleg over marketing in een consumentgedreven wereld. Wie zijn je klanten, hoe denken ze en hoe speel je daar op in? Aan de hand daarvan ga je een strategie ontwikkelen. Daarbij koppel je de informatie over je doelgroep met je product. Passen die twee bij elkaar? En hoe maak je het beste reclame voor je producten? Met behulp van nieuwe technieken en systemen kun je alle effecten en impact glashelder controleren en beheersen. Zo bouw je een merk op dat zichzelf zal gaan verkopen onder je doelgroep. Met wat ondersteuning van goede marketing, uiteraard.

de kleine facebookmarketing voor dummiesFacebook marketing voor dummies

Wil je je speciaal richten op Facebook marketing? Dan is het boekje De kleine Facebookmarketing voor dummies, geschreven door Marvin Bos, een goede tip voor je. In dit boekje ga je aan de slag met zakelijke Facebook, van het maken van een bedrijfspagina tot het aanstellen van bedrijfsmanagers, maar ook het voorbereiden en inzetten van advertenties. Het laat je kort en bondig zien wat je met Facebookmarkering kunt en hoe je het kunt inzetten voor je bedrijf. Natuurlijk komt er ook aan bod hoe je het bereik en de resultaten van je advertentiecampagnes meet. Klik hier om naar De Kleine Facebookmarketing voor dummies (8,99 euro) te gaan op BOL.com.


Recensie over Marketing voor dummies

CooleSuggesties topper

Marketing is een vak apart. Er komt veel bij kijken om een merk in de markt te zetten. Zeker in de digitale wereld met een overdaad aan impulsen! Een goed plan is heel belangrijk. In Markering voor Dummies leer je op de bekende vrolijke toon van de Voor Dummies-reeks hoe je dat voor elkaar krijgt. Daarbij krijg je veel informatie over de beste media om in de schakelen voor het bereiken van je doel. Een must-have voor ondernemers en beginnend marketeers!

Score: 9


Informatie

Marketing voor dummies,
BBNC, 430 pagina’s, paperback.
ISBN: 9789045353944. Prijs: 19.99 euro.

Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.



LAAT JE REACTIE ACHTER

Laat hieronder jouw reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.