Boek recensie: LEGO City – de snelle achtervolging

LEGO City - de snelle achtervolgingIn het mooie prentenboek LEGO City – de snelle achtervolging gaan spelen en lezen naadloos in elkaar over. Het boek zelf gaat over een politie-agent en een boef, die met een spannende achtervolging door heel LEGO City rennen. Spannend tot de laatste minuut, kan ik je verzekeren, hoewel ‘beruchte boef’ misschien een tikje lastig taalgebruik is voor een prentenboek.

Het verhaal komt tot leven

Wat echter wel heel gaaf is, is dat LEGO City – De snelle achtervolging letterlijk tot leven komt in het boek. Dat begint al bij de kaft. Voorop het boek zie je namelijk een stoere plastic politie-badge, waar twee poppetjes in verstopt zitten. De politie-agent en de boef, samen met wat accessoires en steentjes, zodat ze goed blijven staan. Al na de tweede pagina klap je het boek uit tot een 4-pagina grote plattegrond, waar de agent en de boef elkaar op kunnen achtervolgen. Super gaaf! Net als in het verhaal. Eigenlijk zou je dan wel een auto binnen bereik moeten hebben, dan kun je lekker door de straten crossen.

Stadsdeel

Maar het wordt nog mooier. Naarmate het verhaal verder gaat, komt de stad namelijk ook stukje voor stukje verder tot leven. Zelfs zo ver, dat je aan het einde van het boek een hele stad kunt uitklappen, waar je heerlijk in kunt spelen. Heel erg leuk gedaan, met een flat, een bioscoop, een grote hijskraan en heel veel om te zien en te ontdekken… en natuurlijk mag het politiebureau met een politiecel niet ontdekken. Ze hebben er zelfs aan gedacht om de celdeuren open en dicht te laten maken!

Ga direct naar LEGO City – de snelle achtervolging op BOL.com.

Recensie over LEGO City: De Snelle Achtervolging

LEGO City – de snelle achtervolging is een stoer boek voor jongens, waar ze lekker naar kunnen luisteren en spelen tegelijk. Sommige kinderen hebben dat echt nodig. Er zijn een aantal pagina’s waar ze zich helemaal op los kunnen laten. De pagina’s zijn van stevig karton en kunnen dus tegen een stootje. De achterste pagina’s zijn erg cool, een uitklapbaar stadsdeel waar je in kunt spelen! De hele stad is op LEGO-schaal. Nadeeltje vind ik het taalgebruik in het boek: dat is een beetje hoog ingeschat voor de doelgroep.

LEGO City – de snelle achtervolging
Meis & Maas, hardcover.
ISBN: 9789030503811. Prijs: euro.