Boek recensie: Lees dit als je beroemd wilt worden met tekenen, Selwyn Leamy

Tekenaars opgelet! Weet jij wat het verschil is tussen een gemiddelde amateurtekenaar en een heel beroemde tekenaar? Nou, eigenlijk hoeft daar ook helemaal niet zo veel verschil tussen te zitten. Als je tenminste kijkt naar de tekenkunsten van de betreffende persoon. In Lees dit als je beroemd wilt worden met tekenen ga je stap voor stap leren hoe je jouw tekenskills kunt verbeteren en verhogen.

Leren tekenen

Dat is wel een beetje een domper: het boek vertelt je helemaal niet hoe je beroemd wordt! Het laat je enkel een aantal vaardigheden zien waar je wat mee kunt. Grappig is wel dat die vaardigheden en technieken worden gekoppeld aan een bekende kunstenaar, zoals Escher, Matisse of Duchamps. Dat brengt de techniek meteen tot leven en motiveert je om die technieken wat te oefenen.

Verschillende technieken

De technieken in dit boek laten je zien op welke manieren je een betere tekenaar kunt worden. Het komt natuurlijk allemaal aan op heel, heel veel oefenen, maar dan heb je wel alvast een mooie basis. De gebruikte technieken zijn overigens gedegen basistechnieken, zoals verschillende manieren om te arceren, perspectief te tekenen of vormen te maken uit geometische vormen. Met die kennis in je achterhoofd en genoeg potloden in je arsenaal om flink te oefenen moet het lukken om je vaardigheden flink te verbeteren!

Recensie over Lees dit als je beroemd wil worden met tekenen

Lees dit als je beroemd wilt worden met tekenen is een compacte tekencursus, waar je heel wat nieuwe technieken uit kunt leren. Tenminste, als je niet al goed kunt tekenen, want hiermee leg je vooral een goede basis. Het is vervolgens de kunst om al die geleerde technieken te combineren in je projecten. En dan maar langs musea en kunstgalerijen lopen, hopend op een plekje aan de muur…

Lees dit als je beroemd wilt worden met tekenenSelwyn Leamy
Thoth, 128 pagina’s, paperback.
Vanaf: 10 jaar. ISBN: 9789068687392. Prijs: 16.95 euro.