Boek recensie: Lang Leve Fantasia – mega magische jubileumeditie, Geronimo Stilton

Lang Leve Fantasia – mega magische jubileumeditie is een boek voor de écht Geronimo Stilton-fan. Maar wees gewaarschuwd: het laat ook écht zien dat je een fan bent. Al als je ‘m oppikt in de boekhandel, want het boek is 41,5 x 46 centimeter groot. Dat heb je goed gezien: schroef er vier pootjes onder en je hebt gewoon een bijzettafel! Maar dat zou natuurlijk zonde zijn van deze limited edition uitgave. Ja, je leest het goed: dit boek wordt slechts in een beperkte oplage gedrukt. Als je dus een echte fan bent, dan moet je er óf vroeg bij zijn óf heel goed zoeken.

Het verhaal van

Het verhaal wat verteld wordt in Lang Leve Fantasia – mega magische jubileumeditie is eigenlijk het verhaal van het allereerste boek – het deel waarin Geronimo voor het eerst afreist naar het magische rijk Fantasia, en waarin hij kennis maakt met al die magische personages die hem in latere boeken zo goed zullen helpen – of zullen tegenwerken. Het verhaal komt dus eigenlijk nog voor het eerste boek van Fantasia! Maar dat is niet alles, want dit boek is echt wel een spektakelstuk van uitgeverij De Wakkere Muis! Door het boek heen wordt het verhaal regelmatig opgebroken voor puzzels, grote illustraties (echt groot, veel illustraties omvatten twee grote pagina’s) en achtergrondinformatie. Zo kom je dus werkelijk alles te weten over het fantasierijk.

Alles uit de kast

Het spreekt voor zich dat voor dit enorme jubileumboek echt alles uit de kast is gehaald. Met behulp van de meegeleverde 3D-bril kun je dus echt in de wereld van Fantasia stappen als je de speciale 3D-pagina’s bekijkt. Ook bevatten enkele pagina’s geurfragmenten en natuurlijk heel erg veel spelletjes, die je gewoon in het boek kunt spelen. Zo wordt je boek ineens een spelbord voor een uniek Fantasia-spel!

Ga direct naar Lang Leve Fantasia – Mega Magische jubileumeditie op BOL.com.

Recensie over Lang Leve Fantasia – mega magische jubileumeditie

Zoals je van Geronimo Stilton gewend bent, wordt er ook in dit boek heel wat afgespeeld met de verschillende lettertypes en vormen. De vormgevers hebben zich heerlijk laten gaan en zijn nog extremer omgegaan met de letters en woorden. Ze spatten soms letterlijk van het papier af. Indrukwekkend en leuk gedaan! De tekst is per pagina opgedeeld in twee kolommen. Anders zou het ook wel heel brede zinnen worden, die niet meer fijn lezen. Lang Leve Fantasia is dan ook echt een boek geworden voor de ultieme Fantasia-fan. Het enige nadeel: je moet wel een heel grote boekenkast hebben…

Lang Leve Fantasia – mega magische jubileumboek,
Illustrator: Diversen
Uitgever: De Wakkere Muis, 72 pagina’s, hardcover.