Boek recensie: Instaproof, Kirsten Jassies en Joyce Nafziger

Over Instagram is al veel gezegd en geschreven. Toch zijn er weinig echt praktische handboeken over wat je er mee kunt en hoe je bijvoorbeeld een succesvol influencer kunt worden. Dat is toch stiekem wel waar veel mensen van dromen – geld verdienen met het maken en delen van foto’s. Het bezoeken van exotische locaties, het showen van de nieuwste merkkleding… of heb ik dat verkeerd? Instaproof stoomt je klaar voor je eerste Instagram-waardige stappen.

15 stappen naar instaproof succes

In 15 losse stappen wordt je langzaamaan rondgeleid in de mogelijkheden en functies van Instagram. Daarbij gaan Kirsten en Joyce, beiden ervaren in social media en fervent Instagrammers, er wel van uit dat je serieus aan de slag wil met dit medium. Je wordt dus meteen in het diepe gegooid en krijgt in het eerste hoofdstuk al wat cijfers en kenmerken naar je hoofd geslingerd die belangrijk zijn voor het behalen van dat begeerde succes. Vanaf dat moment, wanneer je een beetje weet hoe Instagram in elkaar steekt en hoe het plaatjes toont, ga je actief aan de slag met de praktijk.

Praktisch ingesteld

Het is goed om te lezen over bepaalde technieken om zo je instagram-succes te vergroten, maar het gaat vooral om het doen en het ‘gluren bij de buren’. In dit boek staan dan ook niet alleen genoeg technieken waar je van kunt leren, van het gebruik van hashtags tot het interpreteren van statistieken vanuit je business-account, maar ook het werken met locaties, video en stijl komt goed aan bod. Er is zelfs een hoofdstuk voor en over influencers, waarin je bijvoorbeeld kunt vinden vanaf wel moment je een beetje meetelt in de influencer-wereld. Voor als je goed Instaproof begint te worden… Daarnaast kun je genieten van de vele foto’s die succesvolle Instagrammers hebben gepost, inclusief bronvermelding uiteraard.

Ga direct naar Instaproof op BOL.com.

Recensie over Instaproof

Met het boek Instaproof maak je een geweldige stap in een succesvolle Instagram-account. Het boek puilt uit van de tips en technieken die jij kunt gebruiken om je online aanwezigheid te vergroten. Daarbij levert het boek een mooie mix van theorie en praktijk, aan elkaar gekoppeld middels een prettig leesbaar verhaal en veel plaatjes.

Instaproof,
Illustrator: diversen
Uitgever: uitgeverij Snor, 128 pagina’s, paperback.