Boek recensie: Ik volg jou, Peter James

Ik Volg Jou van Peter James vertelt het verhaal van de charmante dokter Marcus Valentine. Hij lijkt alles voor elkaar te hebben, maar hij heeft een verleden dat hij niet makkelijk los kan laten. Dat verleden is sexy en heeft rood haar! Zijn leven verandert dan ook van de ene dag op de ander, wanneer hij ’s ochtends bijna een vrouwelijke jogger aanrijdt. Dat moet hetzelfde meisje zijn, Lynette, waar hij vroeger stapelverliefd op was! Zijn overpeinzingen veranderen in een gevaarlijke obsessie… die hun beide werelden dreigt te vernietigen.

Tweestrijd

Naast het verhaal van Marcus Valentine lees je in Ik Volg Jou ook de avonturen van Georgie McClean, de jogger die Marcus bijna aanrijdt. Georgie is personal trainer en is net zo overdonderd door de aanrijding als Marcus. Maar zijn gezicht doet bij haar alleen geen belletje rinkelen. Ze is bovendien gelukkig in haar relatie met vlieginstructeur Roger en is nog niet zo lang zwanger. Op die manier komen Georgie en Marcus nog dichter bij elkaar: Marcus is één van de beste gyneacologen ter wereld, en Georgie heeft zo haar problemen met haar zwangerschap. De twee draaien langzaam om elkaar heen, waarbij vooral de duistere kant van Marcus langzaam naar voren komt. Hij heeft een lange en zware jeugd gehad, dat zijn littekens heeft achtergelaten!

Spannend verhaal

Door de wisseling tussen de personages zit er een lekker tempo in het boek. Je leest over de plannen van Marcus en de gevolgen voor Georgie (die er soms niet zijn, maar dan weet je ook dat Marcus niet is opgevallen. Je leest ook over de gevaarlijke obsessie van Marcus en de manieren waarop hij probeert alles van Georgie te weten te komen. Het is dus een sluimerende thriller, waarbij je pas op het laatst een hectische en vooral bloedstollende ontknoping krijgt.

Ga direct naar Ik volg jou op BOL.com.

Recensie over Ik volg jou

Ik volg jou is een spannend en vooral duister boek over een man met een ziekelijke obsessie naar zijn ex-vriendinnetje, die hij in Georgie denkt te herkennen. De manieren waarop hij Georgie achtervolgt maken je zelf ook wel een beetje bang – gaat dat tegenwoordig zó makkelijk! De wisseling van personage werkt goed in dit boek, dankzij flashbacks krijg je ook een goed beeld van de psyche van Marcus. Spannend en sluimerend. De vertaling had iets vlotter gemogen, maar door het verhaal zelf blijf je geboeid tot de laatste pagina.

Titel: Ik volg jou
Uitgever: De Fontein
Aantal pagina’s: 352