Boek recensie: Guinness World Records 2022

Het is weer zo ver: het jaarlijkse stukje sensatie, mooi verpakt in een bonte en kleurrijke verzameling records, is weer beschikbaar! Guinness World Records verzamelt namelijk al jarenlang de meest bizarre records en prestaties, waarvan ieder jaar weer een nieuwe verzameling wordt uitgegeven. In het Guinness Book of World Records 2022 vind je niet alleen oude, vertrouwde records en prestaties, maar bevat ook een flink aantal nieuwe wereldrecords.

Nieuwe records

En zo kun je je ook dit jaar weer verbazen over nieuwe, vreemde en bizarre records. Het mooie aan de boeken is dat je ze niet alleen kunt lezen, maar ze ook kunt zien. Het boek staat namelijk vol bewijsmateriaal, in de vorm van foto’s en documenten. Maak kennis met wereldrecordhouders en ontdek hoe zij de top bereikten. Zo lees je ook in het Guinness World Records 2022 over mensen die bijzondere prestaties hebben neergezet, maar ook over bijzondere gebeurtenissen en wonderlijke feiten die nog nooit eerder vertoond zijn (op het gebied van geld, beroemdheden, het milieu, dieren en het menselijk lichaam). Speciaal in deze uitgave zijn de vermeldingen van verschillende musea en pretparken, die op hun eigen manier een plekje hebben veroverd. Met een grote dubbelpagina zie je alle details en kun je zelfs virtueel kennismaken. Door het boek heen vind je verschillende codes die je kunt scannen met de speciale app, waardoor het boek helemaal tot leven komt.

Speciaal in de 2022-editie

Ieder jaar heeft een ander thema of thema’s die aan bod komen. Dit jaar is dat het thema vermaak, die middels verschillende dierentuinen, pretparken en musea aan je wordt gepresenteerd. Ook komen jonge presteerders aan bod, ontdek je bijvoorbeeld wie er al op jonge leeftijd tijdschriften uitgeeft, een opmerkelijk voetbaltalent heeft of records breekt op de X Games. Ook staan er tal van bijzondere Nederlandse records in, zoals de avonturen van Baantjers ‘De Cock’ als Langst lopende boekenseries. Ook de sectie Entertainment, waarin talloze films, games en franchises worden besproken, is erg leuk om te lezen. En hoe toepasselijk: in de sectie Maatschappij vinden we een sectie over misdaad en straf, historische gastronomie, vreemde beroepen en pandemieën!

Cadeau

Uiteraard vind je er tips over hoe je zelf een wereldrecord kunt breken. Kortom, het beste cadeau voor jongens en meisjes van alle leeftijden. Voor in het boek vind je een duidelijke inhoudsopgave waarin je lekker kunt neuzen op thema’s. Achter in het boek vind je een uitgebreide index, maar eigenlijk heb je die meestal niet nodig: het is en blijft een heerlijk boek om gewoon in te bladeren! Via de website www.guinnessworldrecords.com/ krijg je bovendien toegang tot unieke filmpjes en animaties die je een kijkje achter de schermen bieden, bonusfoto’s laten zien of interviews laten zien.

Ga direct naar Guinness World Records 2022 op BOL.com.

Recensie over Guinness World Records 2022

Ook dit boek is weer een feestje om in je handen te mogen hebben. Het blijft bizar en verbazingwekkend om te zien hoe vreemd sommige records zijn, hoe knap de prestaties – of hoe vreemd de afwijkingen. Dankzij de vele foto’s en illustraties, en de korte stukken tekst, is het een geweldig boek om lekker in te verdwalen en bij weg te dromen.

Titel: Guinness World Records 2022
Uitgever: Uitgeverij De Fontein
Aantal pagina’s: 256