Boek recensie: Godsgraf, Jay Kristoff

Na het spannende en bloederige boek Nimmernacht is het tijd voor het vervolg. In deel 2 uit de Nimmernacht-reeks, Godsgraf, lees je meer over Mia’s queeste naar rechtvaardigheid. Daarbij leer je ook meer over de achtergrond van Mia en haar gave om de schaduwen te manipuleren. Maar dat is natuurlijk niet alles dat ze manipuleert…

Killers in de dop

Mia leeft in een wereld van huurmoordenaars. Mia is lid van de Rode Kerk, waar je een indrukwekkend systeem hebt van huurmoordenaars in allerlei klassen en niveaus. Inmiddels is ze opgegroeid tot Klerk, wat haar officieel een opgeleide huurmoordenaar maakt. De opleiding raast echter nog steeds voort, met de nodige lessen en klassen-situaties vandien. Ze zal ook alle vaardigheden nodig hebben om mee te kunnen doen aan de Grote Spelen van het plaatsje Godsgraf, waar twee van haar vijanden zich zullen bevinden. Een ideale plek om ze om zeep te helpen!

Mixen

De wereld van Godsgraf is een bonte mis van stijlen en werelden, die wonderlijk genoeg in elkaar passen. Je hebt een wereld van huurmoordenaars, gemixt met speciale vaardigheden en bijzondere menselijke wezens. Daarnaast lijkt er veel geleend uit de Romeinse Tijd, zoals de Grote Spelen, arena’s en de geldende hiërarchie. De wereld van Nimmernacht is echter goed uitgewerkt en prima doordacht, waardoor je nooit het idee hebt dat er iets aan schort. Bovendien wordt je alles in geuren en kleuren verteld: van de bloederige gevechten tot de spetterende seksscènes. Rode oortjes van het begin tot het eind!

Opfriscursus

Bijzonder is de manier waarop de schrijver Godsgraf begint. Dat doet hij namelijk niet met een korte terugblik, maar met een grote voorstelronde aan alle belangrijke personages die je in het boek zult tegenkomen. Erg prettig, moet ik zeggen, zeker als het een tijdje geleden is dat je het eerste boek in handen hebt gehad.

Ga direct naar Nimmernacht 2: Godsgraf op BOL.com.

Recensie over Nimmernacht 2: Godsgraf

Godsgraf pakt de draad op waar Nimmermacht ‘m heeft neergelegd. Het verhaal dendert voort en maakt furore in alle opzichten. De personages maken mooie ontwikkelingen mee, vooral Mia ontdekt het een en ander over zichzelf. Toch is het gros van de scènes doorspekt met actie en geweld, seks en indringende gesprekken. Niet voor watjes dus, deze reeks, maar dat blijkt ook wel uit de kaft.

Nimmernacht 2: Godsgraf,
Uitgever: Luitingh Sijthoff Fantasy, 656 pagina’s, paperback.
Vanaf: 16 jaar. ISBN: 9789024582891. Prijs: 29.99 euro.