Boek recensie: Fietsgek, reportages / foto / lifestyle / design, Peter de Lange

Fietsgek - reportages - foto - lifestyle - design - Peter de LangeNederland is een echt fietsland. Al voor kinderen naar de kleuterschool gaan, worden ze al op de fiets gezet, al dan niet met zijwieltjes. Die vrijheid van een tweewieler is zo belangrijk, dat het een symbool voor ons land is geworden. Logisch dus dat er zo veel verschillende fietsen zijn. Het Fietsgek geeft je een inzicht in woord – maar vooral veel beeld – van die bijzondere en veelzijdige cultuur. Het is daarmee een geweldig cadeauboek voor de fietsliefhebber!

Bijzondere verhalen

Naast ontzettend veel foto’s staan er ook een mooi aantal interessante reportages in het boek. Deze zijn heel divers en nemen je mee naar alle kanten van de fietsliefhebberij. Er komen een aantal bijzondere fietsenwinkels aan bod, die op hun unieke manier een stempel drukken op het fietslandschap van Nederland, maar ook merken als VanMoof komen aan bod om te vertellen over hun visie op de fietswereld. Daarnaast is er ruimte voor een aantal fietsclubs uit verschillende disciplines. Hoe ervaren zij het fietsen en wat zijn hun tips en suggesties?

Magazine in boekformaat

Door de veelheid aan afbeeldingen, korte stukken tekst en informatieve kaders doorheen het boek leest Fietsgek eerder als een glossy magazine dan als een heel dik boek. Want uiteindelijk is het dat wel: een bijna 400 pagina’s tellend boek voor de ultieme fietsgek. Dat het boek leest als een magazine is helemaal niet erg. Je pakt het op, bladert er in, legt het weer weg en pakt het even later weer op. Er is ook zo veel te zien en te ontdekken, het maakt nieuwsgierig en prikkelt de zin om te onderzoeken en op pad te gaan. Dingen te ontdekken, te ervaren. Dan wordt de fietsgek in iedereen wakker!

Ga direct naar Fietsgek op BOL.com.

Recensie over Fietsgek

Een boek dat leest als een glossy magazine: interessante reportages, mooie foto’s (en minder mooie foto’s, er staan ook genoeg kiekjes in die wel leuk zijn maar niet zo goed), lifestyle en nog veel meer. Alles waar het hart van een fietsgek harder van gaat kloppen.

Fietsgek,
Scriptum, 392 pagina’s, paperback.
ISBN: 9789463191395. Prijs: 19.90 euro.