Boek recensie: Enna tegen de verloren draken, Kristen Perrin

In het eerste avontuur van Enna heb je mogen kennismaken met een heel bijzondere vorm van magie, waarbij Enna en het inktgenootschap te maken kregen met de keerzijde van het gebruik van magie. Enna, die de magische gave van de muzen kreeg van haar oma, leerde hoe je via boeken de geschiedenis kunt veranderen. Dat liep bijna mis, tot Enna alle magie vrijliet om Londen (en misschien wel de hele wereld) te beschermen. Nu zit het inktgenootschap zonder magie, wat best een troosteloos leventje is. Toch?

Drakenmagie

Welnee! Want als Enna op een dag over de markt loopt, ziet ze vanuit de rook een kleine draak ontstaan. Via deze kleine draak komt ze in aanraking met de ietwat vreemde George, die lid blijkt te zijn van de Drakenalliantie. Het enige lid, trouwens, waar hij zelf niet zo goed raad mee weet. Toch blijken de Drakenalliantie en het inktgenootschap iets met elkaar te maken te hebben… maar wat? Langzaam maar zeker ontdekt Enna steeds meer over de drakenalliantie en waarom deze ooit van de aardbodem verdwenen leek. Wanneer Dalia, Enna’s vriendin, ook drakenmagie blijkt te hebben, komt alles wel heel dichtbij en wordt Enna stiekem een beetje jaloers over het feit dat haar vriendin wél over magie bezit, en zij zelf niet meer.

Draken in opstand

Het wordt pas spannend wanneer er vreemde dingen gebeuren waar draken mee gemoeid zijn. Zo verandert het raam in de gevel van Enna’s boekwinkel plots in steen, samen met alle boeken over draken. Het blijkt dat ‘verloren draken’ tot leven worden gewekt en gebruikmaken van de groene muzenmagie om kwaad te doen. Maar waarom? En hoe kunnen ze dat voorkomen? Een spannende speurtocht door Londen volgt, maar ook een ontdekkingsreis in de wereld van magie. Want de muzenmagie van het inktgenootschap blijkt niet de enige vorm van magie te zijn!

Ga direct naar Enna tegen de verloren draken op BOL.com.

Recensie over Enna tegen de verloren draken

Magie en fantasie gaan er altijd goed in – en met de nieuwe avonturen van Enna brengt Kristen Perrin het allemaal goed dichtbij naar een geloofwaardige achtergrond van Londen. Het lijkt er alleen op dat ook in dit boek wat veel gedeeld wil worden, terwijl er niet zoveel ruimte is om dat allemaal te delen. Ofwel: het boek is eigenlijk wat te dun voor de inhoud. Daardoor worden sommige passages wat kort behandelt, terwijl ze zeker meer aandacht mochten krijgen. Nu komt het regelmatig wat kort en gehaast over – en dat is jammer. Toch is het een boek om van te smullen, ook al is George niet het meest aantrekkelijke personage qua karakter, zal hij zeker een grotere rol gaan spelen in vervolgdelen.

Titel: Enna tegen de verloren draken
Uitgever: Uitgeverij de Fontein
Aantal pagina’s: 272