Boek recensie: Dylan Haegens Stripboek

Dylan Haegens stripboek

Vloggen is gigantisch populair. Tussen de Nederlandse vloggers zijn er een paar die er met kop en schouders bovenuit steken als het aankomt op volgers en populariteit. Dylan Haegens is daar een van: hij weet met zijn grappige youtubefilmpjes de lachers keer op keer op de hand te krijgen. Maar het stopt niet bij Youtube. Inmiddels heeft hij een klein imperium opgebouwd met van alles en nog wat: in de Dylan Haegens webshop kun je terecht voor schoolspullen, petten, t-shirts, telefoonhoesjes en nog veel meer!

Stripboek

En sinds kort is daar een nieuw item bij: een heus stripboek met niemand minder dan Dylan en zijn compagnons Teun, Rick en Marit in de hoofdrol! Een leuk boek, waarin je als een soort krantenstrips-achtige vorm diverse korte verhalen voorgeschoteld krijgt. Grappig is dat die korte verhalen afgewisseld worden met een soort kennismakingsverhalen van zijn drie vrienden, zodat je een beetje weet wat hun achtergrond is.

Grappig

Wat opvalt aan de stripverhalen van Dylan Haegens, is dat ze dezelfde humor uitstralen als zijn filmpjes. De stijl waarin het getekend wordt is heel cartoonachtig, alsof je naar een Japanse manga leest. Zo nu en dan komt er een internetmeme voorbij, zoals je wel kunt verwachten natuurlijk bij iemand die zijn imperium heeft gebouwd op het web, het is dan ook helemaal niet storend.

Ga direct naar Dylan Haegens stripboek op BOL.com.

Recensie over Dylan Haegens stripboek

Dat Youtubers steeds invloedrijker worden, dat is duidelijk. Je ziet ze regelmatig op televisie verschijnen *ook Dylan heeft inmiddels zijn eigen televisieprogramma* en films. Maar dat je van Youtube een stapje terug in de tijd doet met een boek, dat is toch wel stoer. Een stripboek past helemaal bij de doelgroep. De korte verhalen zijn in lijn met het gevoel van Youtube. Daarbij zijn de verhalen grappig en onderhoudend – je vliegt er zo doorheen. En dat is dan weer jammer …

Dylan Haegens stripboek,
Illustrator:
Uitgever: Uitgeverij Moon, 64 pagina’s, paperback.