Boek recensie: De Grijze Jager 13 – De Clan van de Rode Vos

De Grijze Jager 13 - De Clan van de Rode VosDe Grijze Jager, Will, heeft al drie jaar Maddie als leerling. In De Grijze Jager 13 – De Clan van de Rode Vos, keert Maddie terug naar haar thuisbasis, kasteel Araluen. Dat heeft ze wel verdient, na haar proeven om toegelaten te worden voor het vierde leerjaar als Grijze Jager. Maddie is namelijk de dochter van prins Arnaut en prinses Cassandra. En kleindochter van koning Duncan.

Stoere prinses

Het zal duidelijk zijn, dat Maddie geen doorsnee prinses is. Ze is een stoere meid, die liever actie beleeft dan dat ze thuis thee drinkt met haar moeder. Een loopbaan als Grijze Jager is haar dan ook op het lijf geschreven, maar ooit zal ze de troon moeten beklimmen. Dat is haar geboorterecht. Niet iedereen is het daar echter mee eens. De Clan van de Rode Vos vind namelijk dat er geen vrouwen op de troon mogen plaatsvinden. Aan het hoofd van de clan staat een mysterieuze man.

Koninkrijk bedreigd

De Clan van de Rode Vos laat er geen gras over groeien en uit een dreiging naar het koningshuis. Omdat het zo’n mysterieuze clan is, hebben ze een grote dreigende kracht. Maddie kan bijna niet wachten om op onderzoek uit te gaan. De clan komt namelijk wel heel dicht bij haar familie – en dat mag niet zo maar gebeuren! De Clan is echter ook niet op hun achterhoofd gevallen. Ze lokken de legermacht, onder leiding van prins Arnaut en Grijze Jager-leider Gilan uit het kasteel om hen telkens dwars te zitten. Daardoor is kasteel Araluen onbeschermd. Ondertussen is Maddie op onderzoek naar de grote leider van de Clan van de Rode Vos!

Recensie over De grijze jager 13 – De Clan van de Rode Vos

In De Grijze Jager 13: De Clan van de Rode Vos speelt Maddie de hoofdrol, Will komt er bijna niet meer in voor. Het is een spannend boek vol riddergevechten en spionage naar de Clan van de Rode Vos. Die zijn echter een geduchte tegenstander, waarbij de toekomst van het kasteel op het spel staat. Het is net als de andere boeken is het ontzettend spannend geschreven en zit het goed in elkaar. Alle personages hebben een eigen karakter, dat zich door het boek heen nog verder ontwikkeld. En natuurlijk heeft het boek een geweldige cliffhanger aan het einde – dat smeekt om deel 14!

De Grijze Jager 13 – De Clan van de Rode Vos,
Gottmer, 384 pagina’s, paperback.
ISBN: 9789025768430. Prijs: 15.99 euro.