logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Boek recensie: Content! Antal de Waij

Ieder bedrijf of ondernemer weet het: je kunt niet om het internet heen. Je website, social media, nieuwsbrieven: alles draait om het aantrekken van (mogelijke) klanten, of het laten terugkeren van je bestaande klanten. Content is king, wordt meer dan eens geroepen, en daar hebben ze helemaal gelijk in. De marketing-wereld is continu in beweging, zodat je wel van heel goede huize moet komen wil je zonder tijd en energie te steken in online marketing, voet aan de grond te krijgen.

Online marketingplan

Het boek content van Antal de Waij helpt je bij het opstellen van je contentplan. Alle aspecten van je online aanwezigheid komen uitgebreid aan bod. Bij ieder aspect wordt ook grondig stilgestaan bij de mogelijkheden, onmogelijkheden, kansen en beperkingen. Op die manier kun je jouw ideale mix samenstellen, of tenminste een mix samenstellen die bij jouw bedrijf en jouw persoonlijkheid past. Content! is daarmee een heel volledig boek, dat je niet alleen zult gebruiken om je in te lezen in de materie, maar ook zult gebruiken als naslagwerk als je eenmaal actief aan de slag gaat met online marketing.

Vanuit de basis

De volledigheid van Content! is perfect wanneer je net begint met online marketing. Antal de Waij vertelt je over de hoed en de rand van alle middelen die je kunt inzetten, maar laat je ook zien hoe je bepaalt op welke manier en toon je jouw publiek het beste kunt aanspreken. Alle aspecten van online marketing komen aan bod, waarbij de schrijver er van uit gaat dat je begint bij het begin. Het feit dat ieder onderdeel volledig wordt behandeld, maakt het ook weer een tikje traag om te lezen. Termen worden nadrukkelijk toegelicht en besproken.

Customer Journey

Wat erg fijn en goed is aan dit boek, is dat het zich eigenlijk richt op de customer journey. Het boek stapt af van het idee dat je alleen SEO-georiënteerde artikelen moet schrijven om hogerop te komen, maar dat je echt moet werken aan het idee dat je iets op touw zet voor jouw klanten. Wat willen ze? Hoe willen ze dat? Hoe komen ze bij je uit? Wie zijn je klanten? Allemaal vragen die in dit boek behandeld worden. De weg van de klant komt uitdrukkelijk aan bod, zodat je op alle fronten aanpassingen kunt doen om die weg zo duidelijk mogelijk te bewegwijzeren.

Ga direct naar Content! op BOL.com.


Recensie over Content!

CooleSuggesties topper

Antal de Waij neemt je mee naar de wondere wereld van online marketing. Hij laat je met veel voorbeelden zien hoe je een goed marketingplan opzet en content gebruikt om je klanten te bereiken en te overtuigen. Daarbij raakt hij ontzettend veel middelen en technieken aan, waarbij jij kunt bepalen welke bij jouw doelgroep en klanten passen. De tekst is toegankelijk, doch een tikje statisch geschreven. De voorbeelden zijn sprekend. Bovendien is er een online omgeving in Facebook Messenger met veel filmpjes en toelichtingen, die het boek pas goed tot leven wekken. Een geweldige handleiding voor iedereen die met online marketing in aanraking komt of er mee werkt!

Score: 9



Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:

Informatie

Content!,
Illustrator: nvt
Uitgever: Van Duuren Management, 384 pagina’s, paperback.
Vanaf: 18 jaar. ISBN: 9789089653888. Prijs: 34.99 euro.

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.