Boek recensie: Chaos United, Gerard van Gemert

In dit boek speelt Milan de hoofdrol samen met zijn vrienden: Ming, Rosa, Prof en Bennie. Op een dag zag Milan een poster hangen met de aankondiging dat er een voetbaltoernooi naar Donkersloot (waar ze wonen) komt. Daar wil Milan aan meedoen en hij wil dat met zijn vrienden doen. Dan moeten ze wel een veld hebben. Milan wil het poepveldje gebruiken bij hun in de buurt, maar die ligt zoals je denk ik wel verwacht had, vol met poep. Als hij voorstelt om het op te ruimen hebben Bennie, Rosa en Prof ineens heel veel werk te doen. Dus doen hij en Ming het maar. En natuurlijk net als ze klaar zijn komt de rest aan lopen om te komen helpen. Maar ja, nu hebben ze een trainingsveldje maar dan moeten ze nog een naam. Waar denk je meteen aan, nou zij aan FC Chaos. Maar Milan vond dat niet goed want ze gingen natuurlijk internationaal doorbreken. Dus toen werd er Chaos United van gemaakt.

Regen

Ze waren van plan iedere dag te trainen maar dat plan viel letterlijk in het water, want de dagen waar ze begonnen met trainen waren net de dagen waarop het begon te regenen. Maar Milan wilde er niks van weten en wou gewoon gaan trainen met het team. Maar ja, waar moet je trainen als je veld onder water staat. Nou ja eigenlijk zou je niet moeten gaan trainen maar als je Milan nu inmiddels al een beetje kent wist je al dat dat niet ging gebeuren. Hij is bloedfanatiek en wil die wedstrijd koste wat het kost winnen. Ook al moet hij daarvoor in de regen trainen. Maar hij is zo fanatiek dat hij iets aan zijn hoofd krijgt en moet stoppen met trainen.

Ga direct naar Chaos United op BOL.com.

Recensie over Chaos United

Chaos United is een grappig boek maar je mist ook wel een deel van het verhaal en daardoor is het een wat minder leuk boek. Voor de rest is het ook leuk dat er veel plaatjes in staan en dat maakt het weer een beetje goed.

Chaos United,
Illustrator: Rudi Jonker
Uitgever: Condor, 224 pagina’s, hardcover.
Vanaf: 9 – 12 jaar. ISBN: 9789492899330. Prijs: 14.99 euro.

Geschreven door Bram

Bram is 14 jaar oud en gaat naar het vierde jaar van het Gymnasium. Hij is een echte grappenmaker, leest ontzettend graag (en veel) en speelt vooral graag spelletjes. Niet alleen games, maar ook bordspellen en kaartspellen. Daarnaast bakt hij graag: en daar genieten we allemaal van!