Boek recensie: Broederband 9 – de jacht op de Wolfswind

In het negende deel van de Broederband-serie gaan Lydia en Ingvar trouwen. Ze geven een groot verlovingsfeest, waarna de hele bevolking van Hallasholm dronken en wel op bed ligt. De ochtend daarna komt Erak, de Oberjarl van Skandia, erachter dat iemand van die rust heeft geprofiteerd. Alle schepen zijn namelijk onbevaarbaar gemaakt, behalve zijn eigen schip. Het schip van Erak, de Wolfswind, is namelijk gestolen. Toen hij een rondje ging lopen en langs de plek kwam waar zijn schip gewoonlijk lag, was de Wolfswind namelijk weg! Hij luidde direct de bel die de rest van de stad waarschuwt, waarna hij besluit dat Hal, die zijn schip in een loods had liggen, met zijn bemanning en Erak zelf de piraten achterna gaat.

De jacht

Nadat de Reigers zijn uitgevaren, horen ze overal verhalen over een skandisch wolvenschip dat overal mensen aan het plunderen is. Hierdoor  worden ze bij elke stad weggejaagd en kunnen ze eigenlijk nergens voorraden inkopen. Nadat ze een man hebben gered die slachtoffer was geworden van de piraten, brengen ze hem naar een klein plaatsje op een eiland, waar de mensen niets hebben meegekregen van alles wat er is gebeurd. Hier kunnen ze gelukkig ook bevoorraden waardoor ze weer een kans krijgen om de piraten in te halen. Het enige nadeel: de piraten hadden meer dan 50 man die konden vechten, waar de Reigers er minder dan 15 hadden. Hal moest dus met een briljant plan komen waardoor de Reigers toch het gevecht konden winnen.

Ga direct naar Broederband 9 – de jacht op de Wolfswind op BOL.com.

Recensie over Broederband 9 – de jacht op de Wolfswind

Ik vond het een erg realistisch boek met veel spanning. Je wordt echt meegesleept in het verhaal, wat altijd een goede kwaliteit is voor een boek. Daarnaast is het natuurlijk ook erg goed geschreven door bijvoorbeeld de omgeving te beschrijven die goed bij de sfeer op dat moment past.

Titel: Broederband 9 – de jacht op de Wolfswind
Uitgever: Gottmer
Aantal pagina’s: 304
Type boek: Paperback
Leeftijd: vanaf 12 jaar
ISBN: 9789025776305
Prijs: 16.99 euro

Geschreven door Bram

Bram is 14 jaar oud en gaat naar het vierde jaar van het Gymnasium. Hij is een echte grappenmaker, leest ontzettend graag (en veel) en speelt vooral graag spelletjes. Niet alleen games, maar ook bordspellen en kaartspellen. Daarnaast bakt hij graag: en daar genieten we allemaal van!