Boek recensie: Bravelands 2: De Regelbrekers, Erin Hunter

In Bravelands 2: De Regelbrekers heerst totale chaos. De oppermoeder is overleden in het grote centrale meer van Bravelands. iedereen is geschokt en alles is uit balans. Oppermoeder is waarschijnlijk doodgebeten door krokodillen. Maar niks is zeker in Bravelands, behalve dan dat niets zeker is in Bravelands. De olifanten waren generaties lang opperouder, maar aan alles komt een eind. De eerste neushoorn was ook een opperouder. Onder de neushoorns heerste dus een enorme afgunst naar de olifanten: de olifanten en de neushoorns hebben al eeuwen lang ruzie met elkaar. Nu de neushoorn Bull de rol van oppervader op zich neemt zijn de olifanten daar niet erg blij mee.

Bekijk hier alle boeken uit de serie Bravelands.

Sterktakken

Stinger is het nieuwe kroonblad, de baas, van de hoogkruinbavianen in Bravelands 2: De Regelbrekers. Hij heeft zijn twee voorgangers vermoord om zelf aan de macht te komen. Alleen Doorn weet dit grote geheim. Stinger is heel populair in de groep en is net aan de macht of hij heeft een nieuwe rang geïntroduceerd. Naast onderbladen, laagbladen, middelbladen, hoogbladen, goedbladen, sterbladen en het kroonblad zijn er nu ook sterktakken. Dit zijn de beschermers van de troep en de bodyguards van Stinger. Deze jonge bavianen moeten sterk en fit blijven en krijgen daarom het beste voedsel. Doorn is na het gevecht met Grijns Grijsvacht ook een van deze sterktakken.

De Titaantroep

Fier, de jonge leeuw en hoofdpersoon uit het eerste boek van Bravelands, is teruggekeerd naar zijn oude troep, die onder leiding staat van de gemene Titaan. Fier wordt gedwongen om net minimaal een prooi te vangen, net als de anderen. Zijn moeder Swift is blind en kan daarom niet jagen. Fier en zijn zus Valorie moeten daarom voor hun moeder jagen. In het verleden heeft Titaan de troep overgenomen. Hij daagde Fiers vader en troepleider Galant uit voor een 1 vs 1 gevecht. Hierbij vermoordde hij Galant door zijn vrienden in te schakelen. Toen is Fier uit de groep gevlucht en bij de bavianen beland. Daar is hij opgevoed. nu, jaren later is hij terug bij een leeuwentroep met in het vooruitzicht Titaan te verslaan. Voor het zo ver is moet Fier echter eerst leren hoe je een goede leeuw moet zijn!

Ga direct naar Bravelands 2: De regelbrekers op BOL.com.

Recensie over Bravelands 2: De Regelbrekers

Net als Bravelands: De Outsider is ook De Regelbrekers een boek dat je het liefst in een ruk uitleest. Het is zo spannend en steekt erg goed in elkaar. De verschillende dierengroepen zijn apart van elkaar, met net als in de natuur heeft alles een band, een connectie. Die sluimert in dit boek misschien iets meer dan in het eerste deel, maar vormt wel een geweldige opbouw naar het derde boek.

Bravelands 2: De regelbrekers,
Illustrator:
Fantoom, 352 pagina’s, hardcover.
Vanaf: 12 jaar. ISBN: 9789059245471. Prijs: 16.95 euro.

Geschreven door Bram

Bram is 14 jaar oud en gaat naar het vierde jaar van het Gymnasium. Hij is een echte grappenmaker, leest ontzettend graag (en veel) en speelt vooral graag spelletjes. Niet alleen games, maar ook bordspellen en kaartspellen. Daarnaast bakt hij graag: en daar genieten we allemaal van!