Boek recensie: Basic aperitiefhapjes, Christophe Declercq

Basic aperitiefhapjesDe keuken is een geweldige plek om bezig te zijn, maar het is nog fijner om mensen te laten genieten van de dingen die je maakt in de keuken. Tijdens feesten of partijen is het altijd prettig om lekkere dingen binnen handbereik te maken. Eten zijn geen garantie voor een gezellig feestje, maar het draagt er zeker wel toe bij. Zorg dus dat je goed beslagen ten ijs gaat en genoeg hapjes klaar hebt staan als je een feest organiseert. Met het Basic aperitiefhapjes kookboek laat Christophe Declercq zien hoe je zonder al te veel moeite meer dan 30 verschillende hapjes op tafel kunt zetten. De naam Christophe Declercq klinkt je misschien bekend in de oren: deze patissier heeft vooral boeken over gebak en taart geschreven – in dit geval gaat hij dus een nieuw vakgebiedje ontginnen.

Voor de beginner

Wat fijn is aan dit boek, is dat het voorzien is van heldere stap-voor-stap instructies, inclusief foto’s voor iedere stap. Dat zorgt ervoor dat zelfs beginners zonder problemen aan de slag kunnen met deze recepten. Bovendien zijn de recepten niet heel erg moeilijk om te maken – of zwaar om te eten. Het gaat echter wel een stapje verder dan de standaard familiefeest-recepten die je bij iedere oom of tante op tafel ziet. Wat dacht je bijvoorbeeld van kaaschurro’s, quiches met spek, quiche met appel-geitenkaas, miniloepmia’s, wafeltjes met spinazie – en zelfs worstenbroodjes!

Voor iedereen

Het is dus duidelijk: met het Basic aperitief hapjes kookboek heeft Christophe Declercq een kookboek geschreven dat voor iedereen geschikt is – zowel voor de mensen in de keuken als voor de mensen die de hapjes moeten eten. De recepten zijn eenvoudig om te maken en smakelijk om te eten. Wie ga jij verrassen met de hapjes uit dit boek?

Conclusie over Basic aperitiefhapjes kookboek

Makkelijke en smakelijke hapjes, die stap voor stap worden uitgelegd. Zo kan het absoluut niet mislukken! Veel onderdelen worden met woord en beeld aan je uitgelegd. Een echt boek voor beginnend koks. De recepten zijn veelal hartig, met veel kaas, vlees en garnalen. Daarnaast vind je een paar zoete hapjes in het boek terug.

Door:
Score: Basic aperitiefhapjes kookboek krijgt 7 van de 10 punten.

Basic aperitiefhapjes,