Boek recensie: 101 tips en trucs voor Windows 10, Ronald Smit

101 tips en trucs voor Windows 10Het gros van de computergebruikers heeft Windows, waarbij ook weer het gros gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheid om gratis te upgraden naar het meest recente Windows 10. Een slimme zet van Microsoft, dat scheelt ze veel aandacht om een verouderd systeem op de been te houden, maar een nieuw systeem zorgt ook weer voor nieuwe problemen. Je moet het namelijk maar weer leren kennen! En hoewel Windows 10 best intuïtief werkt, zijn er genoeg dingen die je vast nog niet wist. In het boekje 101 tips en trucs voor Windows 10 krijg je niet alleen trucs over de meestgebruikte toepassingen, maar ook een mooi aantal expert-tips die niet direct moeilijk zijn om te gebruiken, maar ook weer niet heel makkelijk toegankelijk zijn. Een mooie manier om indruk te maken op je familie, collega’s en natuurlijk ook om zelt het maximale te halen uit dit besturingssysteem.

Onderdelen

Het boekje 101 tips en trucs voor Windows 10 is opgedeeld in een aantal hoofdstukken. Dat maakt het zoeken wel zo makkelijk. Zo begin je bij Productiviteit, waarna je bij Internet en netwerk komt. In het eerste hoofdstuk leer je bijvoorbeeld hoe je het menu aanpast naar je eigen smaak en behoeftes, zodat je sneller kunt werken. Je leest hier ook hoe je werkt met de Agenda en je hele Documenten verhuist naar een veilige locatie. In het hoofdstuk Internet en netwerk lees je tips en trucs over het optimaliseren van je internetverbinding, firewalls en Edge. Vanuit daar ga je naar Uiterlijk en foto’s, waar je niet alleen leert hoe je de vormgeving aanpast naar jouw eigen stijl, maar ook wat je allemaal kunt met de app Foto’s (en dat is meer dan je denkt!). Vervolgens ga je aan de slag met Accounts en beveiliging. In het vijfde hoofdstuk gaat het over Geavanceerde zaken, waaronder het onderhoud en beheer van je computer en het inschakelen van verborgen functies. Het laatste hoofdstuk gaat over de toevoegingen en verbeteringen van de Fall Update van 2017 – de laatste grote update van Windows 10.

Conclusie over 101 tips en trucs voor Windows 10

Ronald Smit gebruikt zijn computer al lang niet meer als een beginner, dat is duidelijk. Hij laat in dit praktisch ingedeelde en prettig leesbare boekje zien hoe je Windows veiliger, sneller en betrouwbaarder maakt. Bovendien zal het een stuk prettiger werken als je alle functies naar je hand hebt gezet. De tekst is duidelijk, de foto’s illustreren dit perfect. Een enkele keer is het even zoeken bij welke tip de screenshot hoort, maar dat is lastig te voorkomen.

Door:
Score: 101 tips en trucs voor Windows 10 krijgt 7 van de 10 punten.

101 tips en trucs voor Windows 10,